Följ med!

Jag har ju satt upp ett mål att jag ska springa 5 km under 30 min i vår. Jag har nu startat upp träningen och det är jättekul! Tänkte att ni ska få följa med på vägen. Om jag har berättat om mitt mål på bloggen, så blir det inte lika lätt att hoppa över ett pass när motivationen vacklar.. :)
 
Jag är nu inne på slutet av vecka 2. Hittills har jag avverkat 6 pass och märker redan resultat. Jag har börjat med att springa (lunka är väl ett mer rättvisande uttryck) 4 km; en sträcka som jag vet att jag orkar i ett svep utan att behöva gå. Den sträckan har jag hållit under dessa två veckor och såhär har resultatet (medelhastigheten) varit:
 
Pass 1:   7,31 min/km
Pass 2:   7,20 min/km
Pass 3:   7,15 min/km
Pass 4:   7,12 min/km
Pass 5:   7,17 min/km
Pass 6:   6,49 min/km
 
Förstå min lycka när jag igår insåg att jag låg under 7 min/km! Tjohoo! Det var så himla inspirerande! Visserligen var det nästan en nära-döden-upplevelse, eftersom min kondis är 0. Jag trodde inte att jag skulle orka de sista 500 m, men så tittade jag på telefonen och såg vad medelhastigheten visade och då fick jag ny energi. Rådgjorde med mig själv att om jag bara springer den sista halvkilometern så får jag fast lägga mig raklång på vägen sen! Som tur var, behövdes inte det.. ;)
 
De första passen flåsade jag som en blåsbälg, men märkte redan på tredje turen att det blev lite lättare. Dock har jag en hjärna som motarbetar mig och jag får verkligen peppa mig själv för att inte börja gå istället. Jag har aldrig haft så dålig kondis som nu och det är motigt att springa när kroppen är pigg men flåset inte hänger med. Men å andra sidan, nu kan det bara bli bättre! Jag längtar redan efter veckans sista pass som jag ska göra lite senare idag.
 
Solen skiner från en klarblå himmel och det är helt underbart ute! Fast nu får det gärna bli vår och isfria vägar! Välkommen våren, vi LÄNGTAR efter dig!
 

Kommentarer
Postat av: Jessan

Fyy faaasen va imponerad jag blir golli! Du e ju sjukt duktig!!!!! Woooow alltså♥♥♥
Hejjahejja! Pussar i tusen

2013-03-24 @ 23:43:50
URL: http://www.missjezzie.wordpress.com
Postat av: Jessan

Fyy faaasen va imponerad jag blir golli! Du e ju sjukt duktig!!!!! Woooow alltså♥♥♥
Hejjahejja! Pussar i tusen

2013-03-24 @ 23:46:36
URL: http://www.missjezzie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0