Hej å hå med farbror Frej!

Jag har varit och klippt mig, snyggt va? Nä ok, här håller jag på att tona håret och har börjat med rötterna. Känner mig oerhört snygg! ;)
 
Igår när jag var och handlade så fick jag ett infall om att gå in till Salong Medina i Uddevalla på en drop-in klippning. Vilket underbart ställe! Det är en liten salong som drivs av ett sympatiskt utländskt par. Bara att komma in där kändes så gemytligt och tryggt. Fick klipptid nästan med detsamma och kvinnan som klippte mig var oerhört duktig! Dessutom blev det inget korsförhör, ja ni vet, sådär när man kommer till ett nytt ställe och det blir lite krystat småprat om vem, vad, hur, varför. Jag fick sitta i lugn och ro, blunda och bara njuta av klippningen. I bakgrunden spelades utländsk musik på låg nivå. Det var baske mig som att vara på spa! Kan rekommendera detta ställe å det varmaste! Testa en gång, ni blir nog inte besvikna! Efteråt köpte jag en liten flaska med saltspray (ger mitt mjuka tunna hår volym) och fick dessutom en liten schampoflaska på köpet. Vilken kundservice! Detta ska bli mitt nya stamställe!
 
 
Läste boken Born to run för ett bra tag sen, och har märkt att jag har börjat titta på hur folk springer. Igår såg jag en tjej som älgade fram på gatorna och landade hårt på hälarna för varje steg. Genast gick tankarna till boken och till rådet att försöka ta korta snabba steg istället för långa och att dessutom försöka landa på trampdynorna. Jag har gjort många försök att börja jogga men det har känts hopplöst tungt. Nu i vinter har jag försökt ta till mig lite råd som fanns i boken och faktiskt känns det mycket bättre nu. Jag är fortfarande hopplöst långsam och har väldigt dålig kondis. Skäms över att ha låtit min kondition bli så dålig, men det är tur att man kan bättra sig! Mitt mål är att jogga 5 km på under 30 min i vår. Jag är medveten om att det är småpotatis för en van joggare, men någonstans ska man ju börja. Vet ju av erfarenhet att om jag lägger för höga mål så når jag inte upp och så tröttnar jag. Då är det bättre att jag lägger upp ett rimligt mål, gör mig själv stolt när jag uppnår det och sedan blickar framåt mot nya mål.
 
Har du funderat på nåt mål att se fram emot till våren?

Kommentarer
Postat av: mamma

Do e så fin <3

2013-02-18 @ 19:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0