Fantastisk anpassningsförmåga

Att göra en fullspäckad dag i skolan efter att ha sovit mindre än en timme förra natten är helt sjukt. Tröttsamt? Javisst! Men trots det har jag varken somnat stående eller med näsan nertryckt i lunchen! Skönt! ;)

Sen mitten av september har jag försökt få in mer vardagsmotion och traskar därför mellan Centralen och skolan så ofta jag kan. Idag kändes promenaden extra behövlig och uppiggande. Och inte blev det sämre av det fantastiska höstvädret vi bjuds på! Varför har jag inte tänkt på denna lilla förändring tidigare? :) Dessutom upptäcker jag nya söta skulpturer och liknande lite då och då. Tycker t.ex. att det är lite gulligt med skymten av ett Loch Ness monster vid vattenbrynet... 

Foto: privat


För att inte somna på tåget hem så läste jag lite i min bok "Malin från Skaftnäs". Det här är en vansinnigt rolig bok om vardagslivet och familjelivet. I början tyckte jag att den var ok-rolig men nu efter halva boken skrattar jag så att jag kiknar! Av hänsyn till mina medresenärer så fick jag försöka kväva skratten bäst jag kunde men leendet gick från öra till öra. Killen bredvid, som också satt och läste, tittade avundsjukt på min bok och konstaterade att den verkar mycket roligare än hans. Ja, så är det och jag tycker verkligen att ni ska läsa detta glad-piller till bok! Julklappstips kanske?

Foto: privat


Kommentarer
Postat av: Jessan

Ojj va duktig du är som ändå orkade trots så lite sömn... Jag hoppas d går bra i skolan! Va härligt tack för boktipset! Va tokigt när man sitter bland folk o måste kväva sitt skratt..vet hur d känns;) Härligt me böcker som får en att reagera så så attmn inte alltid bara måste sitta o gråta! Puss på dej min vän

2012-10-11 @ 23:43:14
URL: http://missjezzie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0