Energibollar is da shit

Nu längtar jag efter att börja blogga igen! Vad härligt det känns! Men jag vet inte om jag vill fortsätta med blogg.se eller om jag ska försöka hitta någon annan bloggportal som är bättre, för den här känns lite trög och jag tycker att det är rätt jobbigt att mobilblogga här. Får fundera på det lite.
 
Nåja, hur som helst! Idag har jag gjort underbart goda energibollar (eller kokosbollar om du så vill) igen och jag kände att jag vill dela med mig av receptet. De funkar jättebra som energihöjare och som mellis tycker jag. Receptet kommer från Anna Skipper om jag inte minns fel. Tack för det, Anna! :)
 
Foto: privat
 
Ingredienser
1 dl malda mandlar
1 dl malda valnötter
2 dl blötlagda dadlar
2 dl blötlagda katrinplommon
2 dl kokosflingor (spara 0,5 dl att rulla bollarna i)
1 tsk kanel
 
Gör såhär
- Mal eller hacka nötterna i en mixer.
- Mixa ned dadlar och katrinplommon, lite i taget.
- Mixa ned kokosflingorna, lite i taget.
- Tillsätt kanelen.
- Forma smeten till runda bollar och rulla i kokos.
 
Dessa håller i kylskåp i ca 10 dagar! Och jag lovar, de är hur goda som helst!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men hallå igen :-) Vad kul att du har en blogg! Det hade jag ingen aning om. Jättekul att läsa om dina förehavanden och om dig och din vardag! Roligt! Nu ligger du i "Mina favoriter" :-) Kram på dig!

2012-10-04 @ 23:21:08
Postat av: Jessan

Åhh va underbart att ha dej tillbaks igen..som ja väntat<3 Puss o tack för recept;)

2012-10-04 @ 23:59:00
URL: http://missjezzie.blogg.se
Postat av: Mamma

Nå mums mums! Ska inhandla nötter o plommon neesta gang ja faar å handil! Siir såå gått uut :) Kram <3

2012-10-05 @ 11:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0