Fake it until you make it

Jag har börjat jogga! Och jag ska fortsätta tills jag börjar älska det! :) Jag har börjat många gånger, men går ut för hårt och får nära-döden-upplevelser och lägger av istället. Den här gången följer jag ett program som Malin Ewerlöf har gjort åt Malou von Sivers. Hittills har jag klarat av 2 veckor som såg ut såhär:

Vecka 1:
Pass 1: 20 min löpning, varva 2 min jogg med 2 min rask promenad.
Pass 2: 20 min löpning, varva 3 min jogg med 2 min rask promenad.
Pass 3: 20 min löpning, varva 4 min jogg med 2 min rask promenad.

Vecka 2:
Pass 1: 25 min löpning, varva 3 min jogg med 2 min rask promenad.
Pass 2: 25 min löpning, varva 4 min jogg med 2 min rask promenad.
Pass 3: 30 min löpning, varva 4 min jogg med 2 min rask promenad.

I dag hade jag en riktigt dålig löpdag, ja nästan en sån där berömd nära-döden-upplevelse. Ville inte jogga, var dödstrött och hade ont i magen, men tvingade iväg mig själv. De första 10 min var en plåga men jag sa till mig själv att jag får jogga hur långsamt som helst så länge minst en fot är i luften och jag skumpar fram. Men efter 10 min så kände jag att jag åtminstone kan försöka tänka lite på tekniken, om jag nu ska jogga så himla långsamt. Sträckte på mig, försökte andas ut under 7 "löpsteg", tänka på att luta mig lite lätt framåt och vips började det gå fortare och lättare. Skönt! Trots att det inte var någon rolig tur idag så är jag glad att jag faktiskt kom mig ut och körde mitt pass. I övermorgon går jag in på vecka 3 och då hoppas jag på mer energi!

Hittade en rolig och mycket passande bild på nån sida med skojiga bilder på FB. Den får avsluta denna vackra måndagskväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0