Vilken härlig kick-start

Vill börja med att tacka er alla för era kommentarer! Det är såå himla kul att få lite peppning på vägen, allt känns mycket lättare då! :)

Speciellt tack till Ann, för din långa kommentar, jag blev jätteglad! Jag tycker att du också är otroligt duktig! WOW, 10 dagar rökfri redan! Det är helt superbra! Men visst känns det härligt att kunna andas ordentligt igen, lukta gott och framför allt slippa skammen? (För ja, jag var precis likadan, ville inte att nån skulle se mig... ). Vad härligt att LCHF har funkat bra för er, låter som om ni mår jättebra! Jo, jag har funderat på den förut, men insåg att det var inte min grej. Det är dock många av vänner och bekanta som provar på det och är jättenöjda. Tack för tipset i alla fall! :)

Såååååå, hur har första dagen som icke-rökare gått? Jo, det ska jag tala om för dig, att det har gått helt otroligt bra! Det är över förväntan! Några gånger under dagen har jag kommit på mig själv att tänka att "jag måste hinna ut och ... nej, just det, jag röker ju inte längre... Jipppiieee!". Känner mig nöjd och tillfreds!

Och som om det är meningen att mitt hälsosammare liv verkligen ska börja nu, så har både Konsum och Lidl ordentligt med rabatt på frukt och grönt. Wiiiiieeee! Så idag tog jag bussen ut till Torp köpcentrum och frossade i.... just det, frukt och grönt! När jag plockade upp det när jag kom hem så såg det ut som värsta Anna Skipper bordet! Kolla in denna härlighet!


Foto: Privat

Man blir ju alldeles glad av att titta på detta!


Satt och läste nyaste Hälsa och hittade en artikel om "100 kalorier = så här mycket". Sedan har dom listat upp olika typer av mat och även onyttigheter. Visste du att detta innehöll 100 kcal? 7-8 tomater eller ½ avokado eller 2 äpplen eller 2-3 kokt potatis eller 2 skivor knäckebröd eller 2 dl skalade räkor eller 3 tsk Bregott eller ½ kanelbulle eller 2-4 bitar choklad (20 g) eller 30 ostbågar.... Inte jag!


Hur förbrukar du 100 kalorier? Skogspromenad 20 min eller yoga 35 min eller joggning 15 min eller styrketräning 15 min eller crosstrainer 11 min eller boxning 11 min eller längdskidåkning snabbt tempo 9 min.


Vilken tankeställare man får. Då äter jag hellre 2 dl räkor framför 2 bitar choklad. Oftast, inte alltid! Variation förnöjer och är viktigt!

Har ätit bra mat idag och jag har ätit 5 mål under dagen, precis som jag vill. Det stora målet idag bestod av rårakor och stekt lax samt sallad, mums! Kvällens mål blev en tallrik med tärnad frukt, HERREGUD så gott! :)


Foto: Privat

Bilden blev lite mörk, men fruktsalladen innehåller äppel, päron, klementin, kiwi och jordgubbar. Slurp!

Idag är första gången som jag rör på mig på en vecka. Var ute på en timmes promenad och det kändes otroligt skönt. Vågade inte ta i allt för hårt, men det blev en hyfsat rask promenad ändå. Sedan fortsatte jag med att stretcha hela kroppen i en halvtimme när jag kom hem. Ojojoj, här har jag jobb att göra minsann. Vart har min vighet tagit vägen? Är hur stel som helst nu!!!!! Får se till att styra upp detta omgående!

Yoga mattan åker fram med en väldans fart - aoummmmmmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0