Uppfriskande längdåkning

Dag fyra som icke-rökare är snart över och det går som smort! Älskar verkligen mitt nya dofta-gott-liv! :) Än så länge har det inte alls varit svårt utan enbart roligt. Tänker ofta på cigg men om jag börjar längta efter att röka så tänker jag snabbt på vilka för- och nackdelar det finns och sen så inser jag att det är såhär jag vill ha det (alltså förbli icke-rökare) och så börjar jag koncentrera mig på nåt helt annat istället. Det funkar jättebra! Känns gott!

Idag har jag varit ledig så jag passade på att rengöra och valla om mina längdskidor. Sen drog jag iväg till Bjursjön och skidade en mil. H-E-R-R-E-G-U-D, vad härligt det är! Så himla skönt och fridfullt att bara glida fram i spåret. Längdskidåkning är dessutom en perfekt träningsform om man vill öka kondition och muskelstyrka i hela kroppen samtidigt som man får vara ute i naturen. Och så är det kul också! Läste precis att forskare vid ett flertal tillfällen kommit fram till att längdskidåkare, utan tvivel, är de toppidrottare som har den bästa syreupptagningen. Tycker jag låter superbra, med tanke på att jag ska öka min kondition! :)


Bilden lånad från kosttips.se

Gjorde lunch när jag kom hem. Testade ett nytt recept, Chiliräkor och ris. Det blev riktigt gott faktiskt! Till det hade jag räkor, lök, purjolök, paprika, curry, krossade tomater, vitkål, creme fraiche, citronskal, chili, salt och peppar. Serverade basmatiris och gurka till grytan. Mums!



Resten av dagen har gått i en rasande fart. Har städat, duschat, gjort kvällsmat (kållåda!) och lite sånt. Hann inte med allt jag hade tänkt mig, som vanligt, men vad gör det? Det kommer en ny dag imorgon! Nu är det snart dags för min kvällssallad. Kanske kommer jag att unna mig en bit eller kanske två av Lindts underbara choklad med havssalt. Testa den, den är sjukt god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0