Omvärdering pågår

Att känna att jag måste springa 5 km varje gång jag tar en löprunda har blivit en börda så nu har jag omvärderat min löpträning. Idag bestämde jag mig för att testa att jogga en viss tid istället. Ikväll blev det 25-30 minuter efter jobbet och det kändes mycket bättre. Faktiskt jättebra! Helt plötsligt försvann prestationsångesten och det var roligare att flåsa runt i spåret. Så nu ska jag köra tidsbestämt ett par veckor istället, kanske lägga in ett par pass med intervallträning eller backträning, vi får se.

Efter löpturen var jag hungrig som en varg så det fick bli en mycket enkel middag á la en proteindrink, bacon/äggröra, lite grönsaker, några kalciumrika valnötter och en banan. Ett par timmar senare var jag dock hungrig igen så då gjorde jag i ordning ett litet glas med naturell yoghurt varvat med tinade blåbär, hackade nötter och honung. Mycket smaskens! :)


  
Foto: privat

På tal om valnötter förresten. Jag läste häromdagen att de innehåller mycket omättat fett, B6, folacin och kalcium. Deras höga fettinnehåll gör att de kan härskna snabbt och får då bitter smak. Skalade valnötter bör därför förvaras i kylen, så där bor mina nötter från och med nu! :)

Var bor dina nötter? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0