Min dejt med Paolo Roberto

*Tar ett djupt andetag, håller kvar en sekund och släpper långsamt ut luften ur lungorna* Åh, vad det är härligt med vår! Vårsol, vårblommor, vårfåglar, vårkänslor! AAAHHHHH!! :)

Har promenerat till och från jobbet även idag samt tagit en 20 min lunchpromme i solen. Gott, gott, gott! Älskar detta ljuvliga väder! Efter jobbet tänkte jag bara ta det lugnt idag, men så föll ögonen på min träningsDVD med Paolo Roberto. Denna DVD följde med senaste numret av Topphälsa och innehåller två träningskvartar. En kvart mage-lår-rumpa och en kvart med fettförbränning. Körde båda kvartarna och det var tillräckligt för mig just nu, då jag fortfarande är lite svag. Jösses, vart tog konditionen vägen??? :) Men som dom sa i videon: 

Den bästa träningen är den som blir av!

Så sant, så sant. Även om man har ett pressat tidsschema så kanske man kan klämma in 15 min i alla fall. Bättre än inget! :) Dessutom är ju Paolo rätt fin att titta på, om inte annat! :)) Tyckte dock att de hade kunnat ha med lite stretchövningar i slutet också. Alla kanske inte har koll på hur man stretchar och skulle kanske därför behöva lite stöd och hjälp när det gäller dessa saker. Jag tycker faktiskt att det är jätteviktig! Jag stretchar ALLTID efter träning. Brukar du också göra det?


Foto: privat

Efter träningen blev det en tallrik med ägg-gröt med en massa goda grejs på. Glömde ta bild idag, men hade på loppfrön, torkade aprikoser i småbitar, valnötter och lite sylt/marmelad. Hittade 4 söta burkar i affären och blev tvungen att testa. Sylten var helt ok men ingen sensation. Till det blev det ett par underbara mackor gjorda på hembakt bröd, philadelphiaost, salladsblad, gurka och paprika. Så nu är jag mätt och belåten. :)

Foto: privat

Burkarna är alltså jättesmå, typ 3 cm i diameter och ungefär lika höga. Sjukt söta!

Har precis tittat på kvällens avsnitt av en av mina favoritserier; Biggest looser. Tycker deltagarna är grymma som äntligen börjar äta rätt och träna så hårt. Dessutom gillar jag både Jilian och Bob.

Resten av kvällen ska bli riktig ego-tid. Ska ta ett långt varmt bad och sedan krypa ner i nybäddad säng tillsammans med mina gottetidningar som jag visade er igår. Med andra ord: Tisdagslyx! :) Jag önskar er en riktigt skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0