Med gröna fingrar?

Herregud, jag kommer att behöva ledigt för att vila upp mig efter ledigheten med den här farten! Är faktiskt lite imponerad av mig själv att jag lyckas få saker gjorda, för det hade ju varit rätt gott att bara vara ute också. Men det är bara att tacka och ta emot så länge motivationen finns! :)

Igår steg jag upp tidigt eftersom det skulle in folk och rensa ventilationen i lägenheten. Klockan 8 ringde det på dörren och 2 killar flaxade omkring i lägenheten medan jag satt i soffan och käkade frukost och skrattade åt Rivstart på kanal 6. Härlig morgon! :) 

 
Foto: privat

En bra start på dagen; grötfrukost med äpple, russin och hackade naturella nötter, samt två mackor med leverpastej och smörgåsgurka och en kiwi. Självklart en stooooor kopp kaffe till detta! :)

Sen bar det iväg till stan för klippning och direkt vidare på massage. Avslutade min stadstur med en shoppingrunda på jakt efter nåt att fylla upp min garderob med. Hittade en hel del grejer, visar bilder sen. Efter en snabb lunch hemma så gjorde jag något som jag har skjutit upp i typ 3 års tid. Jag tömde förrådet på gamla målarpytsor, dammsugare, fäljkors, trasiga hushållsmaskiner och annan dylik skit, lastade in det i bilen och körde iväg det till tippen. Wiiiiiiiiieeeee! Kände mig oerhört produktiv! :) Avslutade med en lååååång eftermiddag/kväll på köpcentret i ett försök att hitta mer kläder. Dock hade orken försvunnit vid det här laget så det kändes mest som om jag såsade runt och glodde.

I morse tog jag lite sovmorgon och grejade lite hemma med tvätt och sånt innan jag åkte till blomsteraffären. Köpte lite fina blommor samt en mängd nyttoväxter. Har spenderat dagen med att plantera mina inköp, städa balkongen, tvätta fönstren etc. Nu vet jag varför jag alltid skjuter upp sånt här.... Det tar ju hela dagen! :)

   
Foto: privat

Ut med det gamla, in med det nya. Mina älsklingar åt dock nästa upp hela min gräslök. Tydligen gott det där.... :) Och jo, dom har "eget" kattgräs också, men gräslök är godare! :)

Har planterat två tomatplantor och en smultronplanta här. I balkonglådorna är det än så länge bara förberett. Ska så sallad och sånt där.

En liten korg med vackra blomster. Korgen var dock mindre än jag kom ihåg så dom får inte mycket utrymme att växa till sig....

Det fick däremot penséerna. Där kan dom frodas och ha det bra! :)

Har även sått luktärter (frön som jag ska förodla och hålla tummarna att dom överlever) och mer kattgräs. Mina jordgubbsplantor har inte planterats om ännu, eftersom ecakulorna tog slut. Det får bli imorgon.

Det har alltså inte blivit någon träning för mig på två dagar och jag känner att det pirrar i benen nu. Tror bestämt att det får bli en morgon jogg innan frukost imorgon! God natt världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0