Matshopping och kesoplättar

Började dagen med en tur till affären för att äntligen bunkra upp med mera mat. Trodde aldrig jag skulle bli klar men till slut så! :) När jag kom hem var jag vrålhungrig så det var bara att ställa sig vid spisen och göra lunch. Idag blev det mina älskade kesoplättar. Gud vad det är gott!

Foto: privat

Här serverat med baby spenat och coctailtomater samt en klick gräddfil. Till det hade jag två knäckemackor med smör och avokado.

Har använt 2 ägg som vispas tillsammans med 3 msk dinkelmjöl, en halv lök, 50 gr skinka och en liten burk keso. Använder KRAV-märkta produkter så långt som möjligt, eftersom det är både bra för djuren och naturen. Och så smakar det ju gott också! :) Kryddade endast med svartpeppar idag, men man kan använda lite salt om man tycker det, lite senap... ja vad som helst. Vad man tycker är gott helt enkelt. Stek i smör på medelvärme. Tänk på att steka ganska länge på första sidan så att plättarna håller ihop ordentligt. Jag steker ganska stora plättar och det här räcker till en lunch och 2 matlådor. Funkar alldeles utmärkt att frysa ner.

Nu borde jag plugga lite på högskoleprovet, men jag är så trött, så trött. Mat-handlandet tog tydligen musten ur mig, är inte riktigt på G ännu. Det får bli en liten eftermiddagslur först så att jag får nya krafter. Sen ska jag köra så det ryker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0