Lycklig löpare

Som ett tecken från ovan fick jag min löparjacka på posten idag! :) Den ingick i ett erbjudande från en hälsotidning när man testade några nummer. Dock var den så populär så jag har vid två tillfällen fått veta att leveransen har blivit uppskjuten. Men idag kom den! På dagen för mitt livs första lopp! Wiiiieeee! Röd med lite reflexränder på, av märke Craft. Dessutom var den riktigt snygg och skön!

 
Foto: privat

Vilken häftig känsla det var att delta! Det var såå mycket folk och så mycket löparglädje. Blev taggad till tusen! Kände att funderingarna på att bara promenera inte var ett alternativ utan jag ställde mig i andra gruppen; Springa. Det fanns tre grupper; Springa fort, Springa och Lunka. Det var soligt och rätt varmt och en massa folk som stod och hejade och fotograferade längs vägen under loppet. Helt underbart! Jag var så exalterad så jag sprang hela vägen. På slutrakan blev det en liten spurt och jag gick i mål på 34 min! Wiiiieee! Detta är mitt personbästa och även om jag inte klarade mitt mål att komma under 30 min så förbättrade jag tiden som jag satte den 4 maj. Då spang jag på 37:50 så jag bättrade tiden med nästan 4 min och det är jag överlycklig för! Åh, vad jag är glad att jag anmälde mig! :) Blev riktigt inspirerad och tror bestämt att jag ska anmäla mig till Strandjoggen som går av stapeln här i Uddevalla den 6 juni. Det loppet är också 5 km och går längs Strandpromenaden.

När jag skulle åka hem från Vårruset kom jag på att jag måste ju ta bildbevis på detta, så här kommer min fina medalj med rosa band! :)

 Lite suddig men vad gör det? :)

Foto: privat

 

Nu blir det ett varmt bad för min del och sedan blir det läggdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0