Löpträning

Idag har jag varit ut på en 6 kms runda och det var riktigt härligt. Men någon kondition har jag inte, tycker jag. Försökte springa så mycket jag orkade men jag gick också en del av sträckan. Ska ju delta i Vårruset i maj, så jag behöver träna upp konditionen så mycket som möjligt.

Du som löptränar mycket, har du några bra förslag? Hur ska jag lägga upp träningen? Jag försöker motivera mig själv under löpningen med "du har lätta steg", "åh, vad härligt", "stegen fjädrar och gör löpningen lätt", "det går lätt att andas" etc etc, men lika ofta flikar hjärnan själv in "herregud, jag tror jag dör", "benen känns som betongklumpar" och "huuuur ska jag orka". :) Förslag på bra mental träning också kanske? Ibland försöker jag att tänka på nåt helt annat, typ vad jag ska göra sen, nån tidningsartikel jag läst eller sånt och då märker jag inte lika tydligt om jag t.ex. blir trött eller extra flåsig.

Som sagt, tips mottages med tacksamhet! Tog mig dock runt och det känns så gott efteråt! Så tummen upp för det!

Foto: privat

Obs! Denna bild togs efter gymträningen igår. Efter dagens löprunda så var ansiktsfärgen ungefär likadan som t-shirten på denna bild. Ja, mycket röd! :)

Avslutade dagen med en improviserad middag. Hade sett ett matprogram med Jamie Oliver, men jag kom inte ihåg hur han gjorde så jag körde en egen variant.


Foto: privat

Stekte lök, vitlök, savoy- och vitkål, parmesanost och mozarella. Sen blandade jag ihop det med kokt spagetti. Mums!

Nu ska jag krypa ner i soffan och glo på tv en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0