Idag är det godisdag

Idag är det första gången sen den 13 januari som jag köper hem något gott. Och det behövs verkligen kan jag lova, för det är pest och pina på jobbet just nu. Fyyyy, vad jag INTE tycker om att gå till jobbet!! Just därför ser jag verkligen fram emot den lediga helgen som väntar på mig.
Jobbet innebär bara en otrolig påfrestning, både fysiskt och psykiskt för tillfället. Otroligt hög belastning, stämningen på jobbet försämras (trots att vi försöker hålla humöret uppe) och en massa konstiga beslut och ännu konstigare kommentarer. B L Ä!!!!! I två dagar har jag varit väldigt sugen på cigg, särskilt dom ögonblicken när jag har blivit upprörd eller lessen på jobbet. Ja, vääääldigt sugen, men sen inser jag att ciggen inte skulle hjälpa mig i alla fall och då försvinner suget. Men!! Suget finns där och försöker lura in mig i fällan igen. HA, säger jag bara! Kom igen då!

Hur som helst, har haft två träningsfria dagar, men idag slutade jag tidigt och gick till gymmet direkt efteråt. Det var verkligen sååå skönt att få släppa ut all aggression på maskinerna. Saknar dock en stor, fet boxningssäck som man kunde klå upp!!!.... :) Hade varit gott! Tränade 1,5 timme och sen gick jag raka spåret till affären och köpte ostbågar och choklad. Har inte ett uns dåligt samvete, utan unnar verkligen mig själv detta! Det smakar mycket bättre då! :) Köpte även blommor till mig själv i ett försök att pigga upp mig själv lite. ÄLSKAR BLOMMOR! Dom är så vackra!

Foton: Privat

Ett tips! Testa den här choklad kakan från Willys. "Mörk choklad" (47%, men ändå) med mint. Mmmmm, den smakar som After Eight, men utan den kladdiga konsistensen. Mmmmmmmmm! :) Och Mums-mumsen ligger i frysen och väntar på att bli sega, då är dom jättesmarriga!

Nu tänker jag lägga mig på soffan under filten och njuta av mitt godis. Och jag tänker INTE ägna en enda tanke åt jobbet eller nåt av det jag irriterar mig på nu. Helgen är faktiskt MIN! Och då blir det skidåkning av, Wiiiiiieee!

 

Jag önskar er en trevlig helg, kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0