I love my bike!

Jag är helt kär i min nya cykel! Den är så himla lätt och underbar att cykla på. Fantastiskt! Idag blev det bara en tur på 1,5 mil för det blåste så mycket. Dessutom var det nog bra att testköra den lite innan så att jag lär känna den plus att jag inte har någon hjälm ännu. Känner att jag gärna vill ha det innan jag börjar cykla längre sträckor.

Dock hade jag en mindre rolig upplevelse under cykelturen. Höll på att cykla över en orm som låg och solade mitt på vägen vid sjön... Brrr! Fick göra en hastig undanmanövrering för att undvika ormslakt. Usch! Jag tycker verkligen inte om ormar.... 

 
Foto: privat

Ramlar över en massa roliga och spännande recept på olika bloggar hela tiden. Tyvärr har jag lite dålig koll på var jag hittar recepten så jag kan inte uppge någon källa. Hur som helst, ikväll testade jag att göra en ugnsomelett och den blev jättegod! Kan verkligen rekommendera denna!


Foto: privat

Ugnsomelett, 3-4 portioner

6 ägg
4 dl mjölk
2-3 msk olivolja
ca 10 cocktailtomater
1/2 hackad rödlök (jag använde en hel gul lök)
1 paket fryst hackad spenat (jag använde fryst broccoli och det funkade jättebra)
ca 100 g fetaost
salt, peppar


Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Smörj en ugnsform med olivolja. Halvera tomaterna och lägg dem i formen med den runda sidan ner tillsammans med lökhacket. Ställ in i ugnen ca 10 min.

Vispa ihop ägg och mjölk, salta försiktigt och peppra. Tina spenaten - eller broccolin. Ta ut ugnsformen och sprid ut spenaten över tomaterna och löken. Smula över fetaosten och häll sist på äggblandningen. Grädda cirka 20-30 minuter tills omeletten får lite färg och är färdig.

Enkelt och gott! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0