Hemmafrun är anmäld till Vårruset!

Dagen började på ett skönt sätt med en 30 min joggtur och samma stadiga grötfrukost som igår. Gud så gott det är! Har ätit gröt då och då förut men bara haft i mjölk. Nu den senaste tiden har jag börjat lägga en massa gott gojs i också, t.ex. hackat äpple, russin, nötter, solrosfrön etc. Ojojoj, så gott det blir! Så imorgon tänker jag stiga upp extra tidigt innan jobb så att jag hinner äta min gröt i lugn och ro. Det ni! Då får man rista ett kors i taket, för jag gillar att sova! :)

Det har varit en lugn och skön dag idag, med lite allt möjligt på agendan. Det blev en tur till Torp idag också (nu får det baske mig räcka snart!) för att handla lite mat + mera jord och lecakulor. Har planterat de sista plantorna och gräslöken.

 3 olika sorters plantor. Här ska utvärderas i sommar!
Foto: privat

Just det, jag har ju lovat att visa mina inköp också. Här kommer dom!

 
Foto: privat

 

Förutom vanligt bjäfs som diskborstar, rakgel, fryspåsar, schampo blablabla så blev det ett par jeans, 3 par trosor, 4 par strumpor, 2 par tights, hårtoning, två fina lergodsskålar (för t.ex. jordgubbar!) och en ny sil. Dessutom det absolut viktigaste inköpet jag gjorde; EN CYKELHJÄLM + en vattenflaska som jag fick på köpet. Efter den hemska dödsolyckan förra veckan i grannkommunen så var hjälmen prio nr 1. Det är en mycket billig livsförsäkring, tänk på det, please!

Just det, jag köpte även de absolut fulaste solglasögonen nånsin. Dom är så fula så att dom blir fina, hahahah. Jag håller på att skratta ihjäl mig! Några kläder att ha upptill hittade jag inte. Testade några fina tunikor som alla har nuförtiden, men jag ser gravid ut i sådana kläder, så det funkar inte för mig. Så jag får leta vidare. Men inte den här månaden... :)))

Annars har jag mest kännt mig som en hemmafru idag. Det har regnat här hela dagen så jag har pysslat inne med brödbak och matlagning. Idag blev det makaronilåda, nåt som vi brukar äta mycket när vi var små. Det är så sjukt gott och lätt att göra! Mums!

 
Foto: privat

Nu ska jag gå och lägga mig och drömma sött om Vårruset. Är nu anmäld så nu finns det ingen återvändo! Wiiiiee!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0