Glömde fira! :)

Idag är det dag 15 utan nikotin. Tiden går så fort och det går så pass bra att jag helt glömde bort att fira mina första 2 veckor igår... :) Men så är det! Jag får ta igen det senare! :)

Jag är också imponerad av hur fort kroppen återhämtar sig från den hemska rökningen och hur "fort" det ändå går att bygga upp kondition och muskler. Igår var jag på gymmet och körde 20 min kondition på cykel, lite rodd och ett ordentligt arm-pass. Idag när jag kom dit så tänkte jag att jag kan ju prova springa lite så får vi se hur långt jag orkar. Tänkte att förhoppningsvis orkar jag springa non-stop i 15 min i alla fall. Medan jag stod där och tryckte på displayen för att programmera löpbandet så började fingrarna leva sitt eget liv. Till min förskräckelse insåg jag att de hade knappat in 5 km.... Ojojoj! Hur skulle detta gå???? Nåja, för att liksom gottgöra den, i mina ögon, långa sträckan så ställde jag in 7,2 km/tim i hastighet och började jogga.

De första 2 km kändes jättelätt och det gjorde mig upprymd. Vid 3,5 km fick jag kämpa mot min starka impuls att sluta pga lathet och svett. Vid 4 km insåg jag att jag "bara" har en km kvar. När jag joggat i 4,5 km stirrade jag oavbrutet på displayen och såg siffrorna sakta, sakta, sakta öka. "Kan 500 m verkligen vara så långt? Det måste vara nåt fel på displayen!! Men jävla maskin, öka då nån gång! Men HERREGUD, hur långt ÄR det egentligen???" Men till slut var jag i mål, 42 min 48 sek senare! Så, ja det gick himla långsamt, MEN jag joggade hela vägen! Är stolt som en tupp! Har ju faktiskt aldrig någonsin sprungit så långt på ett löpband i hela mitt liv. Så mitt första delmål är uppnått, wiiiiiiiiiieeee! Nästa mål blir att öka tempot på samma sträcka så mycket jag bara kan. Jag har nämligen bestämt mig för att springa Vårruset i vår! :)


Fotograf: Håkan Risberg (lånad bild från na.se)

Från det ena till det andra. Nu när jag fick lön så passade jag på att slänga allt mitt gamla smink som jag hade. Har haft det alldeles för länge, det är inte hälsosamt. Så jag knatade till Kicks och köpte nytt istället. Det blev en foundation, puder, mascara, vit kajalpenna och ett läppglans. Köpte även en Nivea hudlotion eftersom min gamla håller på att ta slut. Så nu kan jag både lukta gott och sminka mig fin igen! :) Är faktiskt väldigt nöjd med produkterna, särskilt läppglansen för den sitter verkligen hur länge som helst. Prova den!

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0