Förhoppningsvis en lång fredag

Idag är jag ledig och jag känner mig något bättre för tillfället. Nyser och snyter mig var femte minut ungefär men känner mig ändå piggare. Kanske är det solens närvaro som gör tillvaron lite lättare? Ska testa att bege mig ut på en kort och lugn promenad om en stund tänkte jag. Tror faktiskt att lite frisk luft gör susen. Det är så oerhört frusterande att vara sjuk just nu, eftersom jag inte har orkat plugga nånting överhuvudtaget sen i måndags. Provet är om en vecka och varje plugg-minut är viktig, så detta kunde inte komma mer olägligt.... Grrrrrr! Ska se om jag lyckas samla ihop hjärncellerna i eftermiddag och göra ett försök. Ska försöka hinna göra en hel del idag om jag orkar så jag hoppas på en låååååååång fredag! :)

Passade på att baka bröd i förmiddags, det är ju så gott med hembakt. Idag blev det ett ... tja, typ rågbröd. 

Ett bröd blir till:


Foto: privata

I brödet har jag jäst, vatten, salt, socker, olivolja, linfrön, psylliumfrön, solroskärnor, kruska kli, rågmjöl, dinkelmjöl fullkorn och vetemjöl. Har penslat bröden med uppvispat ägg och strött över sesamfrön. Det blev riktigt smaskens!

Påsken till ära har jag ätit äggmackor till frukost och sedan en våfffla med rårörda hallon/blåbär och grädde som blev kvar från igår. Hur har du startat din dag?

Foto: Privata


Kommentarer
Postat av: Julia

gott!! :D

2010-12-10 @ 10:52:51
URL: http://mrsjulias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0