Fettisdagen

Idag är det, som säkert alla vet, Fettisdagen. Dagen till ära blev vi bjudna på en stoooor, smaskig semla på jobbet. Hade för en gångs skull gemensam fika, men det var ändå ingen som hade tid att prata. Tysta som ljus satt vi och glufsade i oss godheten! :) Gott - gotti - gott - gott! :)

Visste ni förresten att när man, i Österbotten, Finland, pratar om semlor så menar man frallor. (Vår fastlagsbulle = svensk semla). Fatta vad förvirrad jag var i början! Hur som helst, eftersom det är "Semle-dagen" idag så har jag bakat morotssemlor (alltså morotsbullar, haha) ikväll! Dom blev jättesmaskiga och fluffiga. Mycket nöjd!


Foto: Privat
Vad vore hembakt bröd utan en massa smör??? :)

Har ju förresten kännt mig så trött, grinig, uppblåst och allmänt ur form pga allt godis jag tryckt i mig den senaste månaden. Inte kul alls! Men nu har jag varit icke-rökare i över en månad (en månad och 4 dagar, men vem räknar, haha!) och behöver faktiskt inte denna snuttefilt längre. Ju mer godis jag äter desto tröttare blir jag. Då berättade mamma om ett kosttillskott som hon hade testat, som verkade bra, så jag gick och köpte det igår. Det heter Methodraine Detox och ska hjälpa till att driva ut gifter och slaggprodukter ur kroppen. Det är ett örtkoncentrat (örter, grönt te, blåstång etc) med plommonsmak som man blandar ut i vatten och dricker under dagen. Får se om jag blir nåt piggare nu då! :)

På tal om hälsa så fick vi, som är medlemmar i SKTF (facket), en tidningsprenumeration från dem. Vilken superbra present! Fanns massor av tidningar att välja mellan. Beroende på om man tog en dyr tidning så fick man färre nummer och tog man en billig tidning fick man många nummer. Satt och velade mellan en inredningstidning och en träningstidning men till slut föll lotten på träning. Det blev 6 nr av tidningen Runners World. Väntar med spänning på första numret! :) Längtar, längtar, längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0