Efter högskoleprovet och första jobbdagen

Nu var högskoleprovet avklarat men det gick inte så bra som jag hade hoppats. Jag kommer inte att nå upp till de poäng jag behöver för att komma in på utbildningen, men jag känner mig ändå inte besviken. Tvärtom, nu hinner jag betala bort nästan hela mitt billån innan jag skaffar studielån och bara det, är ju positivt! :) Det finns en mening med allt så jag får helt enkelt bara skriva om provet i höst.

Idag har jag varit i jobbet för första gången efter sjukledigheten. Det gick bra, tycker jag, men hostan är ju irriterande nog kvar. Rösten tog också lite stryk av att användas så flitigt igen, men det var ändå uppiggande att ha nåt vettigt att göra. Passade dessutom på att gå till och från jobbet och även ta en 20 minuters promenad på lunchen, så jag har fått lite frisk luft idag också. Det var så himla underbart och jag kände riktigt hur energin tankades upp i kroppen. Härligt! Längtar verkligen tills jag kan börja träna fullt ut igen, det riktigt spritter i benen! :)

Av någon orsak (förmodligen alla solstrålar) fick jag energi att fortätta greja när jag kom hem. Gick ner till tvättstugan och började beta av min 2000 kgs hög med tvätt som har legat i 2 veckor. När jag kom upp till lägenheten igen efter att ha proppat några maskiner full med tvätt så insåg jag att jag måste diska också. Av bara farten städade jag även badrummet och toaletten. Då insåg jag att jag lika gärna kunde städa resten av lägenheten också så nu var det gjort! Jeeeeeeej! Vad det är skönt med sådana här ryck!

Nu hade jag gärna velat slå mig ner i soffan med mina tidningar som har leget en vecka utan att jag har hunnit läsa dom, men eftersom jag börjar kriminellt tidigt imorgon så får jag ta en dusch och gå och lägga mig istället. Men, då har jag ju nåt att se fram emot imorgon istället! :)

Lyxig kvällslektyr!

Foto: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0