Dag två avklarad

Andra dagen som rökfri och det går superbra. Kände mig lite sugen och tänkte mer intensivt på cigaretter en kort stund under dagen, men efter att ha funderat en stund så insåg jag att jag inte försakar nåt över huvudtaget. Tvärtom, jag har massor att vinna! Jag är så glad över att jag äntligen har tagit beslutet!

Min långpromenad igår resulterade i en vattenblåsa på ena hälen och en illröd andra häl. Suck! Kan bero på att jag hade dubbla sockor för att inte bli kall. Dumt! Nåja, inte hela världen, det går snabbt över. Har dock inte kunnat gå till jobbet idag då, utan fick åka buss. Dessutom hade jag tänkt åka och träna efter jobbet, men så gick jag först och klippte mig och sedan och handlade och insåg att nu är det kvällen. Så ingen träning för mig idag, tyvärr, förutom en 45 min lång stretchning, för att mjuka upp kroppen. Har grävt fram min yoga cd, så förmodligen på lördag blir det ett yoga pass. Jag ÄLSKAR yoga, vill utöva det så mycket oftare! Bara att sätta igång, Ann-Sofie!


Bild lånad från umeyoga.wordpress.com

Idag var det dessutom jättfrossa på jobbet; det fanns kladdkaka med vispgrädde, mockarutor och 3 (!) skålar smågodis! Det kändes underbart när jag kände mig helt nöjd med att smaka bara en pytteliten bit kladdkaka, en liten bit mockarutor och INGEN godis! Wow! Jag är stolt över mig själv! Nu ska jag avsluta kvällen med en tallrik fruktsallad, det som blev av från igår. Mmmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0