Cykla cykla cykla

Vilket härligt väder det är nu, varmt och gott!

Igår blev det en skogspromenad innan frukost. Tyvärr var det andra som har sökt sig fram för att sola på varma stigar i skogen... Höll på att stiga rakt på en orm. Trodde att jag skulle få hjärtstopp, för det var bara ca 10 cm från min vänstra fot.... Skrek rakt ut och hoppade ungefär 15 m bakåt. Samtidigt som det var läskigt så såg det rätt roligt ut också för den låg och slingrade som fasen en stund på stället innan den fick fart och drog till skogs som en raket. Undrar om det var som en slirande rivstart för ormen? :)

På eftermiddagen var det så varmt och gott så jag kastade på mig en ryggsäck med vatten och nya Runners world och cyklade iväg till mitt favoritbadställe, Mollön. Det ligger ca 8 km bort och jag kan inte fatta att jag inte har cyklat dit förut. I sommar får bilen stå hemma! Det är så underbart vackert där så jag gjorde en favorit i repris idag, men jag fick en något blötare hemfärd då det började åska, blixtra och regna. Men desto skönare att komma hem då! Resten av dagen har jag bara städat, handlat och satt upp ett par spaljéer på balkongen.

   Igår

Foto: privat

    Idag

Foto: privat

Haha, Tindra var snäll och torkade min arm. Och oj vad mina byxor blir genomskinliga av lite regn..... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0