Bloggtorka och löpning under helgen

Livet är inte alltid en dans på rosor. Jag har aldrig varit en löpare, har alltid tyckt att löpning har varit jobbigt och ointressant. Men med tanke på mitt sundare liv så VILL jag verkligen tycka om joggning.

Jag VILL vara en joggare för det ser så himla skönt och avslappnande ut. Det kostar inte mycket, förutom ett par riktigt bra skor och kanske lite funktionella kläder. Man kan träna var som helst, i princip. Perfekt! Nu på våren ser man massor av människor som kommer joggandes överallt. Jag vill också! :)

Alltså har jag som sagt gjort slag i saken och anmält mig till Vårruset för att få lite motivation. Jag började småjogga på löpband på gymmet i vintras, nu när våren har kommit så har jag börjat springa lite i skogen där jag bor. Fortfarande är det jobbigt, jobbigt, jobbigt. Men nu har jag bestämt mig för att göra ett riktigt seriöst försök att bli joggare. Så det så! I fredags var jag till gymmet och sprang på löpbandet. Ville se om jag kunde förbättra min gamla tid. Och trots att det var nedrans jobbigt och jag inte orkade springa hela vägen så bättrade jag ändå på min gamla tid med 1 min 37 sek. Wiieee! Alltid något! Det ska bli så spännande att se hur det funkar att springa ett lopp. Kommer jag att orka springa? Kommer jag att KUNNA springa då det är mycket folk eller kommer det bara att bli en trevlig motionstur med många i spåret? Hur som helst, jag längtar! :)

Till helgen ska jag åka till Nääs fabriker och övernatta tillsammans med mina kolleger. Det ser väldigt vackert ut på bild och det ska bli kul att se om det är så i verkligheten också. Kom dock på att jag inte har några kläder att ha så jag fick gå och shoppa efter jobbet i måndags. Hittade 3 toppar/skjortor som jag köpte. Så nu behöver jag inte åka i en noppig fleecetröja i alla fall! ;)

Idag har jag varit ledig och har bara tagit det lugnt hela dagen. Det har varit dåligt väder större delen av dagen, det haglade till och med, men då låg jag i ett hett skumbad! :) Lyckades dock tajma in en riktigt härligt powerwalk på 80 min när solen kikade fram en stund på förmiddagen. Promenaden avverkades i mycket kuperad skog. Åh, det är så mysigt! Jag ÄLSKAR naturen! Den är så välgörande och helande för mitt sinne! :)

Var tränar/motionerar du helst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0