Men, men.... vart tog dagen vägen???

Herregud, denna dag har gått i ett nafs, minst sagt. Hade tänkt göra så mycket men plötsligt blev jag hungrig och tittade på klockan. VA??? Är den redan 19.15??? Först var jag i skolan ett par timmar efter lunchen och sen åt jag lite mat och tänkte bara sätta mig och räkna lite en stund. Men hups, "stunden" blev visst några timmar.... Nåja, jag har ju gjort nåt nyttigt i alla fall. Börjar få ett ganska bra grepp om funktionsbegreppet och de linjära funktionerna. Olika formler och diagramtolkning... Hej och hå! :) Roligt att gnugga de små gråa!

    

Någon träningsdagbok ser det här ju inte ut att bli..... Var bara och tränade två gånger förra veckan och ingen än så länge denna vecka. Hu jeda mig! Nåja, jag får ta det i den takt jag hinner.

I lördags hade vi kräftskiva på jobbet. Vi blev inte så många, 7 stycken totalt, men oj, så roligt vi hade. Vi kalasade på kräftor och räkor, aioli, bröd, salta kex, vitlöksost och vindruvor. Allt detta goda sköljde vi ner med vin och öl. Under kvällen drog Berit en roligt frågesport som vi fick klura på. Det kändes allt som om det gick lättare efter några glas vin.... :) Inte nog med att jag drack mer än jag tänkt mig på kräftskivan, jag lät mig bli "medlurad" till krogen efteråt av några jobbkollegor. Där blev det ännu mera goda drinkar, babbel och dans. Ojojojoj, vad kul jag hade! Och vad full jag blev, jag som aldrig dricker längre, hahaha! Istället för att ta bussen så bestämde mig för att gå hem så jag skulle nyktra till lite, men det var lite klurigt att ta riktigt raka och stadiga steg.... Hua mig, så hemskt! Började jobba kl 10.30 nästa dag och jag vågade inte chansa att ta bilen trots att jag kände mig i gott skick, så jag cyklade istället. Det var nog bra, för det hade tydligen varit blåskontroller runt om i stan på förmiddagen! Skönt med cykel och nära till jobbet! :)

  Underbara skaldjur!

  Härliga kollegor: Helén, Linette och Berit

  Fler härliga kollegor: Jesper, Linda och Malin som hamnade i skymundan

  Vaddå kärring? Linda och jag är minsann inga kärringar! :)

  Glada tjejer, Linda och jag

  Jeppe fick krama på flickorna, Linda och Linette

  Jeppe fick krama på alla flickorna, även mig

  På dansgolvet, Linda och Linette

  Såhär roligt hade jag! Tack för en skojig kväll allihopa!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt med spontana utekvällar, det är de som blir bäst! Lycka till med matten :-) Kram Jenny

2009-09-16 @ 09:01:46
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Lotta

Buäh!Jag är så besviken att jag inte kunde följa med på kräftkalaset:( Jag heda verkligen behövt en rejäl rotblöta på krogen!:)

Pöss på dig ditt mattesnille! :)

2009-09-16 @ 13:03:33
Postat av: Mamma

Hej söta du!!! Visst såg ni ut att ha roligt, så ska de va :) Lycka till me matten, jag tyckte de såg krångligt ut... Kram

2009-09-16 @ 13:36:38
Postat av: Jessan

Hhahaha åhh så kul ni verkar ha haft söt!!

mmm d va nog tur att d blev cykel!! hahah!!

puss på dej fyllo från ett annat fyllo som headbangar att nacken e svullen dagen efter!!

2009-09-16 @ 21:38:11
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Gaaah, vilka grejer du sitter och räknar! mäkta imponerad Och så tänker jag på vår gymnasiemattelärare, du vet, han som kallade eleverna för gullegryn och ritade diagram på väggen då tavlan inte räckte till. Han skulle vara SÅ nöjd med dig!

2009-09-19 @ 21:47:58
Postat av: Jessan

längtar efter mer saker att se i annsos liv jueee!!

2009-10-06 @ 10:21:01
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men men... vart tog DU vägen Annso??? Kram Jenny

2009-11-07 @ 16:55:41
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0