Återkommer blogglusten?

Sommaren har gått och jag har ingen som helst lust att blogga. Men fick faktiskt lite lust idag så jag tänkte passa på lite då.... :)

Har hittat till en blogg som heter Vägen från 137 kg och den är så himla inspirerande! Anna heter hon som skriver och hon har gått ner nästan 60 kg, så himla duktig! Hon har skrivit två kokböcker och jag har beställt hennes första så jag väntar spänt på att den ska dimpa ner i lådan. Men hon har också en massa bra recept på sin blogg och jag har redan testat flera. Såååååååå himla gott! Mums! Blir så glad när jag hittar nåt annat att laga än det samma som man lagar år ut och år in.

Började dagen med fil, blåbär och ingefära. Sen fortsatte jag till lunchen, kesoplättar med skinka (keso, ägg, skinka, dinkelmjöl, senap, gräslök, salt och peppar), toppat med gräddfil samt en grönsallad till. Mums vad gott det var!

   

Har plockat nästan en full korg med kantareller idag också. Finns så otroligt mycket svamp i skogen. Mums! Nu när jag är mätt och belåten så ska jag bara diska, sen blir det nog en lång cykeltur sen. Det är ju så himla vackert väder så detta vill jag verkligen ta vara på!


Kommentarer
Postat av: Jessan

åhh jiiiippiiiee va lycklig ja blev nu när ja såg att du hade bloggat!! jag har längtat så att få läsa!!

åhh det lät spännande med den där kokboken , du får skicka mej lite om det är nåt gott;)

puss o saknar dej!

2009-09-03 @ 21:51:43
URL: http://missjezzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0