Jordgubbar

I år hann jag ta en bild av det vackra trädet vid affären där jag bor. Jag kom nästan försent i år också, men än fanns det blommor kvar. Titta själva!

    

Har sått kattgräs till mina små, men dom är så himla otåliga så dom går och tuggar på min lavendel i väntan på att det ska börja spira. Idag tröttnade jag på det så jag gick till skogsbacken och hämtade en grästuva till dom där. Det blev dom jätteglada åt. Smaskens, sörrö!

  Schysst! Tack morsan! :)

Samtidigt passade jag på att mäta upp en lagom slinga på 500 m. Den ska bli min nybörjar joggingslinga. Ikväll var jag ut och hade planerat att ta mig runt 6 varv, så att det blir 3 km. Tippade på att jag skulle orka springa ca 1,5 - 2 varv men jag joggade faktiskt 5 varv utan att vila. WOW! Duktiga jag! Det gick dock väldigt, vääääääldigt långsamt, MEN jag joggade hela tiden. Hihi! Hoppas att min iver håller i sig och att jag äntligen kommer igång med träningen. Håll tummarna för mig.

Kvällen har jag spenderat med huvudet i badkaret. Har tonat håret och det var gött att få det gjort. Har haft en sån gräslig utväxt. Nu är det jordgubbar i stora lass som gäller. Åh, vad jag älskar jordgubbar! :)

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad duktig du är som joggar! För hundra år sedan hade jag en slinga på någon km jag joggade och gick. Det var så kul att ta samma runda så man märkte att man faktiskt blev bättre. Jag joggade på morgonen/förmiddagen med bara lite mat i magen för att inte börja må illa. Men en gång tog jag en tesked honung före passet. Jiiiiisses, jag flööög fram :-) Fast man ska väl inte fuska med honung hela tiden, så börja lugnt nu och sedan om nån vecka då du vill känna dig i toppform tar du en sked honung fem minuter innan du ger dig iväg. Önskar att jag också kunde börja... men det blir väl nattetid då :-)

2009-05-06 @ 21:54:06
Postat av: anneli

Men hej tjejen!! Long time so seee!!! Allt väl med dig! Och hjälp...ångest...borde också mäta upp joggingsträcka...du jag är värdo på träning nu....vill helst bara vara i växthuset, men där växer jag mig stark mentalt, det är väl träning det också :) Så fint du gjort på balkongen där!!! Roligt att höra ifrån dig igen. Jag har totalt missat att du var igång med bloggeriet igen! Kramen

2009-05-06 @ 22:51:25
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Becka

Åh va ni har det fint därborta, här e det ganska trögt med blommande ännu tycker jag.

Katta e lika skojiga som vanligt ser jag. ;)

Åså blev jag ju snål på jordgubbar när jag ser att du smaskat i dej det, längtar sååå till sommarn när man får gå i morsans jordgubbsland å smaska. ;)

2009-05-08 @ 09:41:33
Postat av: Maria

Vilka fina bilder Annso! :) Förstår att katterna blev glada av en liten grästuva.

Duktig du är som är ute och springer :) Jag hade kommit igång med springandet varannan dag men så råkade jag på en hemsk förkylning.. som vanligt :\ Hoppas ni har det bra i sommarvärmen :)

2009-05-10 @ 23:23:37
URL: http://lanfear.blogg.se/
Postat av: Chris

Mmmm, älska jordgubbar!!! :)

2009-05-14 @ 18:15:13
URL: http://dalifeofchris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0