Nordens ark idag

Jag blev jätteinspirerad av Jenny och hennes familj som gjort ett besök på Skansen så idag gjorde jag slag i saken, ringde Ylva och frågade om vi skulle ta en tur till Nordens ark. Hon ville gärna följa med så halv elva i förmiddags brummade vi iväg. Sen gick vi i lugn takt genom hela parken, vi lyckades t.o.m. tajma in järvmatningen. Dom är så himla söta. Tyvärr har jag ingen höjdarkamera utan bara en fick modell, så inga närbilder här inte. Men ni ska ändå få se några bilder på dom vackra och faccinerande djuren.

  En mindre panda på väg ner från trädet.

  En fluffig snöget

  En glasögon trana (tror jag den hette)

  En varg kikar fram, dom andra låg och sov i buskarna

  Järvhannen var hungrig!

  Detta var ett lustigt djur, Manvarg. Såg ut som en räv, men hade ben som en antilop! =)

  Här är vi, Ylva och jag.

Vi såg en massa annat också, men eftersom dom var så långt borta och jag inte har en kamera som är anpassad för detta så blev det inga bilder på dom, men vi såg t.ex. fåglar av en massa arter, europeisk vildkatt, snöleopard, amurleopard, skruvhornsget och en massa sånt. Vi avslutade dagen med en god glass på caféet. Mums. När jag kom hem såg jag alla dessa vackra krokusar som jag blev tvungen att fotografera i år också.... :)

  Vassego, Jessan, här kommer blommorna! :)

Förra veckan var jag ute på en cykeltur till bl.a. Bjursjön, en av mina favoritplatser här i stan. Här kommer lite bilder därifrån.

  Då fanns det fortfarande lite is kvar

  Titta, nån har ristat in ett hjärta i stammen.. KÄRLEK!

  Där som... öh... vasstråna böjer sig för vinden, står en tokig fan och böjer dom tillbaks! Lala!

  Första fotograferade vårblomman i år!

Nu ska jag greja lite här hemma. Hejs svejs!

Kommentarer
Postat av: Jansson

Låter som en härlig dag!!! Passa på och njut det du kan.

2009-04-07 @ 19:40:03
Postat av: Jenny - Fröken Jakobs

Hihi underbart att man kan inspirera till härliga utflykter! Vilka tuffa djur det finns där :-) Kram i massor!

2009-04-07 @ 19:52:31
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej min gulliga!!! DE va ett rikt djurliv ni har där borta!!! Härligt när våren entligen har kommit! Puss o Kram

2009-04-08 @ 10:49:07
Postat av: Jessan

åhhhh jippiee va glad jag blev nu!!;)

tack för blommorna;) hihihih

vilken mysig dag ni har haft alltså! Lite avis minsann! den platsen du cyklade till verkade jättemysig!! saknar dej min gumma!

puss o love

2009-04-09 @ 11:21:35
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: Becka

Fina bilder, snart har vi lika fint här åxå ;) Även om det kommer ner snö i skrivande stund :(

2009-04-09 @ 16:12:46
Postat av: Maria

Vilka fina kort du tagit :) Hoppas vi kan träffas någon annan gång istället och att ni hade en riktigt fin dag på Nordens Ark :) Kram

2009-04-13 @ 22:54:29
URL: http://lanfear.blogg.se/
Postat av: Jessan

saknar dej o dina bilder min vän!!!

puss o love

2009-04-21 @ 22:31:49
URL: http://missjezzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0