En förnimmelse av höst

Det är det verkligen nu. Jag håller på att gå i ide tror jag, hahaha!

I måndagskväll efter jobbet fick jag en hejdundrande huvudvärk. Jag vilade, stretchade nacken och ryggen, tog huvudvärkstablett och allt man kan tänkas göra, men inget hjälpte, så jag gick och lade mig vid 23. Sov till kl 13.30 nästa dag!!! Snacka om att vara utmattad! Först när jag vaknade låg jag och funderade en stund, på om det var någon vits att stiga upp överhuvudtaget denna dag, när jag ändå sovit bort det mesta. Till slut lyckades jag övertala mig själv att det fanns nån mening med allt och tur var väl det, för jag fick städat lägenheten, tränat och handlat. Jihoo!

Idag har jag varit ut på långpromme tillsammans med kameran och försökt hitta lite tecken på höst. Har, precis som Jenny, tittat på Tisdagstema ett bra tag och varje vecka tänkt att denna vecka ska jag vara med, men det har liksom aldrig blivit av. NU ska det äntligen hända! Här kommer mitt första bidrag till veckans tema ONYTTIGT!

  En av våra plågor på Västkusten, som definitivt är ONYTTIG

Haha, jag vet, det är inte den mest kreativa onyttan, men jag måste ju börja nånstans... =)

Här kommer några bilder till från min höstpromenad:

  Gula blomster

  Svarta bär

  Ljung close up

  Klöver - ur en humlas synvinkel

  Something blue

    Tallar

    Regndroppar

      Svampar

Det var några bilder från min skogspromenad. Åh, vad det är härligt att promenera, särskilt nu på hösten. Älskar den klara luften, färgerna som snart kommer att spraka i träden, stjärnhimlen som börjar synas igen.... MYS!

Dagen har jag sedan spenderat genom att baka mitt favvo bröd och göra matlådor inför kommande arbetsdagar. Idag blev det köttgryta med ris och även den mumsiga morotslasagnen!

   

Haha, det rök som fasen om köttgrytan när jag skulle fota den, så bilden ser jätteskum ut men åååhh, så gott det var! Slurp! Passade på att tvätta 5 maskiner tvätt idag också. Medans dom snurrade i maskinerna så göttade jag mig i solariet en stund, diskade undan all disk, gjorde ett halvhjärtat försök att göra lite situps och armhävningar men plötsligt blev tv:n så himla "intressant" så jag lade ner det och hoppade i duschen istället.

Nu är det redan kvällen och det är dags att börja söka sig mot sängen. Flera gånger under dagen så har ett talesätt dykt upp i min hjärna. Det är en kvinnlig förare som dom hade intervjuat på Bohusläningen som sa det: " Om du alltid gör som du har gjort, så kommer du alltid att få det du har fått! " Hur otroligt sant är inte det???? Det tål att tänkas på!

Sov gott, mina kära läsare! Natti natti! *kramar om*


Kommentarer
Postat av: Jessan

ÅHHH vilka härliga bilder gumman miin! Men jösses och SHIT på ren svenska va duktig du e! Du behövde dom där timmarnas sömn tror jag! du måste va rädd om dej! Men titta va dom timmarna förde med sej!

Jag hinner titta på kvällar o nätter gullet mitt;) hihihihi!

2008-09-03 @ 23:32:13
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: Becka

Jisses va länge du sov! Men de e gött att få sova ut när man e trött. :) Fina höstbilder har du åxå, blir allt lite inspirerad att gå ut å fota lite själv. Ha det gött! Kram

2008-09-04 @ 10:34:27
Postat av: Lotta

Kloka männskor de där förarna:)

Kan upplysa om att den gula blomman är en Ölandstok- tänk vad man kan när man har trägård:)

2008-09-04 @ 16:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0