Tävling, middag och däckbyte

Dagarna går så snabbt att man knappt hinner blinka. Jösses, ibland skulle jag verkligen jättegärna kunna dra i tyglarna och få tiden att sakta ner lite. "Dear Santa, I would like to ask for a pair of tyglar [töuuglauurrrr] for Christmas, so that I can make time slow down whenever I want.... Please?"

Här är det fullt ös som vanligt. I lördags var jag ledig och då var Ylva och jag och kollade på Stenungsund Open (Taekwon do tävling). Hade tänkt ställa upp i Mönster men eftersom jag har tränat för lite så kände jag mig inte redo så jag lät bli. Men shit, vad kul det var att kolla på. Dom är så himla duktiga! För att inte prata om vår klubb (www.itfuddevalla.se). Vi fick jättemånga medaljer tack vare våra duktiga tävlanden. Jeeej! Jag är så stolt över er alla för eran insats i tävlingen!

 Hejjarklack: Ylva, Ronny och Alexander

 Anders ska in och tävla i sparring och Ronny ska coacha.

 Stod lite dåligt till och fick inga bilder på dom fina sparkarna men här sparras Anders iaf.

I söndags så jobbade jag hela dagen fram till kl 19:15 och sen var jag bjuden hem till Ylva på en sen middag. Det var jättemysigt. Vi gjorde ugnsrostade rotsaker och tsatsiki. Mums! Satt och pratade och vips var kl 22. Dags att släpa sig hem så man orkar gå upp kl 05.30 nästa morgon. Zzzzz! Tack Ylva för en jättetrevlig kväll!

Veckan har gått i jobbets och träningens tecken. Nästa helg är det ju gradering så det gäller att suga ut så mycket som möjligt nu. På tisdagsträningen lyckades jag stuka pekfingret rätt rejält när vi värmde upp med lite basket. Fingret växte till dubbel storlek och blev lite blått, men nu är det redan mycket bättre, svullnaden är nästan helt borta. Skönt att det går över fort.

Igår på jobbet så frågade Jenny, min chef, om jag kunde tänka mig att hålla i en del av utbildningen av sommarvikarierna. Glad som en lärka svarade jag att Javisst, det kan jag absolut göra. På kvällen när jag kom hem kom en försmak av stress krypande. Shit! Började fundera på hur jag ska lägga upp allt för att hinna. Nästa helg är det gradering och jag måste träna hårt och framför allt plugga på de koreanska namnen och en del teori. Sen om två veckor, den 15 maj, börjar min dykkurs och då ska jag ha läst ut (och förhoppningsvis också förstått innehållet) på en 250 sidors bok om dykning och säkerhet etc. Samtidigt ska jag planera och lägga upp nån sorts utbildning för dom nyanställda så att jag har nåt att prata om i 4 timmar per tillfälle...  Vilken tur att andra delen av vår stresshanteringskurs via jobbet är på kommande snart! Hahaha!

Insåg att det var första maj idag så jag fick bråttom att byta till sommardäck idag. Har tänkt på det flera gånger tidigare men det har inte blivit av. Idag MÅSTE man ha sommardäck på så det var bara att knata ut i regnet och börja. Insåg att mitt fäljkors inte funkade på dessa däck eftersom jag har bytt bil... *mutter mutter* Slängde in sommardäcken i bilen igen, drog iväg ner till Q8 macken och frågade om dom hade en sån där Brum-brum-maskin som man kunde låna/hyra. Det hade dom inte. Jag fick dock låna rätt sorts hylsa så att jag kunde använda min "hävstång" och byta däcken. Pust, äntligen är det gjort, tack och lov. Fyllde på luft i däcken, Ylva kom förbi och gjorde samma sak. Sen visade det sig att jag kunde lämna mitt gamla bilbatteri hos dom på macken, så då dumpade jag det också. Gud, så bra! När det blir lite finväder ska Ylva och jag ha en fälg/däck putsar dag i hennes trädgård. Mycket välbehövligt, sen får man äntligen stoppa undan vinterdäcken i förrådet.

Nu har jag precis tagit ett varmt bubbelbad, håller på att tvätta kläder och laga lunchlåda tills imorgon. Sen tänker jag lägga mig på soffan och göra precis NADA mer idag. Möjligen spotta i taket om jag orkar. =)

Hoppas att ni har haft en härlig första maj, trots regnet!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Duktiga du som fixar å grejar med allt möjligt sorters grejs!! Antar att du har dubbdäck? Annars behöver man inte stressa. Men det är ju skönt att ha det gjort oavsett :-) Kram på dig

2008-05-02 @ 08:54:10
URL: http://vitre.blogg.se
Postat av: anneli

Här har det hänt grejor minsann. Spotta i nävarna är du en hejare på. Det sitter inte fast där inte! Jag kan förstå att stressnerven gjorde sig till känna där...men det går säkert bra. Du verkar klara skivan, gäller bara att få struktur på planeringen så fixar du detta på bästa sätt - jag är helt säker!

Lycka till!!

2008-05-04 @ 23:56:09
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Esso;)

Jaag saaaaaaaaaaaknar dej min älskade vääääään!!!

hur går plugget gullunge?

eller grodman kanske ja ska kalla dej snart??;) ahhahah

2008-05-06 @ 11:59:48
URL: http://missjezzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0