Trevlig midsommar!

Håhåjaja! Jag skulle inte ha dansat regndansen så länge kanske.... =) Nu får det gärna komma lite sol och värme igen, även om det har varit välbehövligt med lite regn. Fast självklart har det funnits ljusglimtar även under denna tid. Vissa dagar har regnbågen förgyllt våra kvällar här i Uddevalla.



Nu har midsommarhelgen snart passerat också. Har jobbat hela helgen och kommer att fortsätta med det tills på måndag. Har dock ändå hunnit njuta av gott sällskap, ljuvlig mat och en massa jordgubbar. På midsommarafton var jag bjuden till Eriksberg, till Klaras familjs sommarstuga, där hon och Matte med syskon och vänner befann sig. Kom dit ca 20.30 och då var festen redan i full gång. Eftersom jag körde så hade jag med mig en alkoholfri cider i champagneformat. Matte fick äran att skjuta iväg korken och jäklar vilket fjong det var i den! Den flög iväg i ca 190 km i timmen och landade långt in bland buskarna, hahaha! Matte skadade sig till och med i fingret och blödde så mycket så att han behövde hjälp av en "syster" för att stoppa blodflödet... Hihi! Medan dom andra drack öl och vin, slurpade jag på min värstingcider! =) Minglade runt lite och det blev många skratt. Sent på kvällen drog grillningen igång och det grillades kött, majskolvar och äggplantor i stora lass. Till det serverades kokt nypotatis, sallad och tzaziki. Mums så gott det var! Många skratt senare var det dags för mig att köra hem, eftersom jag skulle jobba tidigt. Tack, mina vänner, för en mysig kväll! Det är alltid lika roligt att träffa er!

  Mästerkocken Matte i farten.

  En del av folket vid stugan

  Bröderna Brothers; Mange och Matte

 Långbordet på altanen. Äntligen fastnade Klara på bild! (Längst fram)

När jag väl kom hem, var jag så uppe i varv att jag inte kunde sova. Jag glodde en stund på tv, läste lite bok, allt jag kunde hitta på som skulle få mig trött. Somnade nog inte förrän ca 02, så det var inte så skoj att försöka väcka kroppen imorse när jag skulle till jobbet. Men på något mirakulöst sätt lyckades jag tvinga upp mig ur sängen och genomlida en dag på jobbet. Efter jobbet damp jag dock ner på soffan och somnade som en stock. Nu har jag lullat runt en stund här hemma och ska nog söka mig till kojs igen för att orka med morgondagen. Jag håller väl inte på att bli gammal? * Här passar det med ett rungande NEJ! Ni som nickar medhållande kan hädanefter söka er till andra bloggar! =) *

Glad midsommar, kära läsare!

Kommentarer
Postat av: anneli

GAMMAL!!! Kan jag väl aldrig tro :) Men det går väl an för mig att säga som inte jobbade!!! Trevlgt ni verkade ha i stugan bland värstingcider och äggplantor! Visst är det härligt med goda vänner!!

2008-06-22 @ 12:02:33
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Jenny

Man är inte äldre än man känner sig - som det så vist heter ;-) Ni ser ut att ha haft en kul kväll! Kram på dig tjejen! Ska du förresten till Kantlax? när isf?

2008-06-22 @ 17:54:02
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Jessan

NEJ!!! hahhah!

va härligt ni har haft det gumman!! jag saknar dej så det är galet oxå ska du veta!!

du,,ja frågar åter igen..när ska do fa heim tå? hihi puss puss min älskade vän

2008-06-23 @ 18:57:08
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: Jessan

åhh tyfus,,ja trodde du sa att du hade samtidigt som oss,,;( nä då e vi inte hemma samtidigt,,,vi åker 14 juli o hem 24;(

ja såg sååå fram emot de ,,,jaja,,,va ska man göra!

mm midsommar va jättehärlig o rolig;)

puss på dej

2008-06-23 @ 22:33:20
URL: http://missjezzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0