Kalla det änglamarken eller himlajorden om du vill!

Några dagar har passerat igen och det är fruktansvärt mycket stress på jobbet just nu. Man är helt slut när man kommer hem. Helt sjukt! När jag kom hem från jobbet igår velade jag ett tag om jag skulle gå på bastukvällen som Festkomittén i Taekwon do klubben ordnade, eller inte. Till slut ringde jag till Ylva som gärna ville gå så då tänkte jag att "What the fuck", klart jag hänger med en stund.

Sagt och gjort, hon kom och hämtade mig och så åkte vi ut till Bodele till stranden. Där står Davids vita volvo nerkörd till strandkanten och på släp har han världens sötaste bastu som han gjort. Hade tyvärr inte med mig kameran men hittade en bild på en nästan identisk bastu, på internet. Kolla vilken härlig sak! Fast din bastu var, så klart, mycket snyggare, David! =)



Tänk er denna ljuvliga bastu, parkerad vid strandbrynet en vacker sommarkväll. Ylva och jag var dom sista att anlända och grabbarna satt och storsjöng när vi kom. Vi bytte snabbt om och sen trängde vi in oss i bastun. Vi var 7 pers och det var nog maxantalet. Vi bastade en bra stund för att bli riktigt varma. Varje gång någon kastade på vatten på stenarna så ångan höll på att kväva oss så skrålade vi "Kalla det änglamarken eller himlajorden om du vill.." för glatta livet. Allsången höll i sig och folk som gick förbi undrade säkert vad det var som hände. När vi var tillräckligt varma började nedräkningen för badning. "Om 20 sekunder är det badning som gäller! 20...19...18...17 osv. Sen öppnade vi dörren och kutade utav bara f-n ner till stranden och ut i vattnet. Det är ganska långgrunt så vi fick springa ett bra tag innan vi kunde kasta oss i vågorna. Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH, så härligt det var! Ronny hängde på när jag ville simma ut till flytbryggan och göra bomben och dyka lite. Hahahah! Som små ungar! Proceduren bastubad - havsbad upprepade sig några gånger och vips var kl 22. Tiden går så fort när man har underbart kul! Killar: Ylva och jag tycker att ni är Uddevallas goaste grabbar! Tack för ett härligt initiativ! Vilken fantastisk kväll det blev!

Idag har jag varit ledig, men jag har varit så otroligt trött och håglös. Åt frukost och sen lade jag mig på soffan. Sen har jag egentligen legat och glott på de mest ointressanta tv-programmen fram till kl 15. Insåg att jag kommer inte att bli piggare av detta så jag hoppade på cykeln och cyklade min nya favoritrunda, runt Lane-ryr. Det blåste lite idag så det var lite tyngre än det brukar vara, men desto bättre motion, eller hur? =) När jag kom hem tappade jag upp ett varmt skumbad och gled ner i det bubblande vattnet med en god bok. Det började spöregna när jag kom hem, så det kändes extra mysigt. Nu håller jag på att tvätta kläder och solen har börjat lysa igen. Funderar på att gå ut en stund, vem vill sitta inne när solen lyser därute? =)

Ha en fin helg, folkens!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha låter som ni haft riktigt skoj! Har ni sluppit ösregnet idag? Här höll det på i timmar! Kram på dig

2008-06-14 @ 21:29:46
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hihi, nu har jag läst flera gånger om att du badat och njutit av det. Och jag som minns så tydligt och klart en Ann-Sofie som efter mycket tvekan tog sig ett dopp mitt i sommaren på Storsand, frös, ylade och närapå sprang ovanpå vattenytan för att inte behöva vara i det kalla, äckliga :-D ;-)

2008-06-15 @ 17:00:49
Postat av: anneli

Du, det var inte dåligt att ta tag i sig själv och dra iväg på den där bastukvällen. Och himla tur var ju det, för den kvällen blev ju något som du inte velat missa! Fast du verkar ha mycket runt dig, så tycker jag ändå att du är duktig på att ta dig för saker av alla de slag. Att du sen tog dig en dag i soffan gjorde du helt rätt i!

2008-06-16 @ 00:06:46
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0