I ångorna av liniment

Ska jag nu uppdatera min blogg. Köpte en linimentspray när vi var på Stenungsund Open (Taekwon do tävlingarna) och den är välanvänd vill jag lova. Den är så himla underbar! Varje kväll sitter jag och känner efter; har jag inte lite spända axlar eller kanske lite träningsvärk eller varför inte bara lite allmänt trött i vaderna? Sen sprayar jag glatt och masserar in... mmmmmmm.... Så himla skönt när det först blir kallt, sen varmt och det luktar så gott! Misstänker att jag överkonsumerar linimentet. Måste nog googla och se om det är beroendeframkallande.... =)

Jaha, vad har hänt sen sist då? Jo, jag är certifierad dykare nu! WOHOOOOOO! Jo, jag lovar, det finns faktiskt bildbevis på Oxygenes hemsida för tillfället, även om jag knappt kände igen mig själv. Kolla bara! Oxygene.... Har nu anmält mig till Advanced kursen som går i början av juli. Det är dock ingen avancerad kurs även om namnet klingar så. Det är bara en kurs som ska hjälpa en att bli en bättre dykare. Jag ser jättemycket fram emot kursen! Ska bli spännande!

Torsdag och fredag spenderade en del av mina kolleger och jag i Borås på personaldagar. Vi bodde på ett fint 4 stjärnigt hotell och hade det bra. Det var några "vanliga" föreläsningar men sen bestod resten av mycket eget arbete, brainstorming och sånt. Vi var kreativa helt enkelt. Även om det kan vara jobbigt ibland, särskilt när man inte känner människorna man ska jobba i grupp med, så är det väldigt nyttigt och gör gott för ens egen självkänsla. Naturligtvis har vi fått en massa god mat och torsdag kväll avslutades med en sen middag och därefter drog discot igång. Vi stannade dock bara till midnatt för vi var alla rejält trötta, det skulle bli en tidig morgon nästa dag och dessutom var det några av oss som skulle jobba efter att vi kom hem från Borås också så det gällde att spara på krafterna. Om sanningen ska fram så var väl festen inte den roligaste heller så vi var rätt nöjda med att lägga oss och försöka få lite skönhetssömn istället.  

 Gänget från Uddevalla KS: Lilian, Gunilla, Anette, Lena, Birgitta och Lotta

    

På kulturpromenad. Lotta och jag kikar fram i lövverket om man tittar tillräckligt noga. Janne och jag står och diskuterar Pinocchio; en nio m hög skulptur som är gjord av Jim Dine, och till sist får den lilla flickan i de stora bylsiga kläderna en klapp av mig. Skulpturen är gjord av Charlotte Gyllenhammar.

 

Slutligen bilder på the roomies på förfesten, Till vänster sitter Lotta som fick det stora (eller tvivelaktiga?) nöjet att dela dubbelrum med mej och till höger sitter jag och bara är ....... jag!  =)


Idag har jag äntligen varit ledig och dagen har spenderats i en maklig lunk. Åt en sen frukost, somnade en stund på soffan. Fick ändan ur vagnen och var ut och cyklade ca 3,5 mil. Även om det var varmt ute så var det hur underbart som helst eftersom det fläktade skönt under turen. Det var dock raka vägen in i duschen när jag kom hem, fixade lite lunch och sen drog jag till ÖB och sen torp. Köpte bl.a. lite hönsnät. Ska försöka stänga av till grannbalkongen så att min lilla busa Ofelia inte smiter över stup i kvarten. Förresten köpte jag sommarens första färsk potatis så jag gjorde en supergod "sallad" på kokt kall potatis, kräftstjärtar, rödlök, matyoghurt, gräslök och kryddor i en salig röra. Mums!

Nä, nu får det räcka för denna gång! Avslutar kvällens blogg med ett ordspråk som jag har fattat stort tycke för.

"Dom bittraste tårarna fällda vid en grav, är tårarna för orden som aldrig blev sagda eller för saker som aldrig blev gjorda."

Så kom ihåg; ni lever bara ett liv. Ta inte allt och alla för givet utan uppskatta det du har och sträva efter att få det du verkligen vill ha!

Kommentarer
Postat av: Jenny

ÄNTLIGEN uppdaterat å tänkvärda ord som jag ska ta med mig :-) Kramar i massor till dig å GRATTIS till dykcertet!!!

2008-06-01 @ 22:57:48
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Jessan

GRRRRRRRRRRATTISSSSSSSSSSSSSSS min älskade dykare!! Du e sååå tuff!!!

Kul att läsa,,har väntat på nytt!!

De verkade vart rätt kul där i Borås ändå!!! Hhahhah typisk Annsomin på bilden!! Du e för härlig min vän! Duuu,,når far do hejm ti vårt kantlax?

possposs

2008-06-01 @ 23:02:45
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: anneli

Stort super grattis till certet!!! och mer kurs ändå.....avis!!!! Trevlig tur till Borås, verkar vara ett sant nöje att dela dubbelrum med dig ;)Visst är det ljuvligt nu, färskpotatis...mmm....och du vilka tänkvärda ord, dom tar jag med mig! Passar bra i min träningsvärld där nu Nöjd är ett ledord...

2008-06-02 @ 23:15:23
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: anneli

...men jösses, jag blir generad. Tack för alla lovord. Jag börjar tro att jag inte lever upp till min blogg, jag misstänker att min syster kan skriva under på att jag inte alltid är positiv....ej heller maken....men bloggen är ju lite av min hjärnskrynklare...:) Återkommer med bilder från oasen, he, he, he,,,,,

2008-06-02 @ 23:57:14
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0