Husmorsplikter

Är ledig nu på lördag och jag hoppas nästan på dåligt väder.... Nej, låt mig omdefiniera. Jag hoppas på fint väder på förmiddagen så att jag kan paddla. På eftermiddagen kan det vara regn och rusk så att jag får lust att göra nåt nyttigt här hemma. Som t.ex. att spackla väggarna i köket och sånt. Det är underbart med härligt väder men man får verkligen inte något gjort. Dessutom är det faktiskt lite tråkigt att inte ha gräsmattor längre, utan bara hömattor. Kanske ska dansa en regndans? =)

Lite duktig har jag i och för sig varit.. På måndagskvällen frostade jag äntligen ur frysen. Jäklar, vad mycket is det var där. Dörren hade lämnats upp en glipa en gång och jag upptäckte det först när jag kom hem från jobb. *suck* Då hade nästan allt hunnit tina redan. Under en lång tid har jag slitit i lådorna för att kunna öppna dom pga all is, men nu glider allt så lätt igen. Ibland måste jag nästan gå och glo lite i fryslådorna bara för att få känna den härliga känslan att det inte finns motstånd där längre... Hahahaha! Gött att ha det gjort i alla fall. I tisdags fick jag ett till ryck och fick viftat bort alla änglaskor som låg i hörnen. Visst har jag väl uppfyllt mina husmorsplikter nu för minst en månad framåt? Va? Va? Va? =)

Annars har det inte hänt några stora saker. Var störningssamordnare på jobbet idag och en händelse gjorde mig jätteupprörd. En mamma med sina två barn skulle åka spårvagn i Göteborg. Mamman fick på sin 2-åring och vänder sig om för att ta vagnen med det andra barnet. Då smackar föraren fast dörren och åker.... Med 2-åringen ensam på vagnen! En rådig ung tjej, tecknade till mamman att hon håller koll på barnet. Mamman sprang allt hon orkade till nästa hållplats och tack och lov hade den unga tjejen gått av där med det storgråtande barnet så att familjen kunde återförenas där. J-a puckoförare!!!!! Efter att jag hade pratat med mamman och fått reda på att hon hade hittat 2-åringen igen, skulle jag berätta om händelsen för mina kolleger. Då började jag störtgråta för jag tycker att det är helt otroligt att sånt här kan hända. Tänkte på hur rädd både mamman och barnet måste ha varit, såg bilder på hur mamman i panik springer efter spårvagnen med sin barnvagn. Fyyyyyyy! Sedan kände jag mig dum för att jag satt där och storgrät så jag började storskratta mellan tårarna. Helt hysteriskt! Jag kan väl inte vara i övergångsåldern redan?????  Nä, men allvarligt, ibland så funderar man på vart världen är på väg... Är medmänskligheten på väg att försvinna? Någon hade knacka på rutan till förarbåset, men han hade inte ens tittat på personen, utan bara kört iväg. ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH, vad sånt här gör mig arg!!

Jaja, ingen vits att ödsla mer energi på detta nu. Efter jobbet gjorde jag något som var väldigt skönt. Jag var till Derma room och färgade ögonfransarna och ögonbrynen. Värsta vardagslyxen! Dom är jätteproffsiga så det var väldigt avslappnande. Har tagit en massa bilder för att visa resultatet:

   



Har verkligen ansträngt mig här nu för att visa resultatet från alla håll och kanter! =) Nu har jag inget smink alls på bilderna och det är så skönt att se att jag har ögonfransar i alla fall. Wohooo! Hur glad är inte jag att slippa kladda på mascara varje dag? JÄTTEGLAD!!! Hurra för ögonfrans färgning!

Nu ska jag leka lite med mina små bäbisar innan det är dags att locka hit John Blund igen. Tjingeling!

PS. Förresten Anneli, kollade på kanotmaraton på hemsidan. Blev lite sugen tills jag såg att det är 5000 mil att paddla... Kan man inte vara med i maraton i Kräft-ätning istället? Där hade jag ju åtminstone haft en chans.... Hahahah! Ska du ställa upp? Om du gör det, så gör jag det.... =)


Kommentarer
Postat av: anneli

ha, ha, ha...jag önskar att jag vore i den formen, men den där rävryggen infann sig inte denna sommaren heller...det är det jag säger, det är en livslång förbannelse morr men å andra sidan läste jag i en tidning i dag om en karl som gått ner 50 kg, så det går ju bevisligen. Jag som är så förb...stönig och enveten, men just den delen av hjärnan, som liksom ansvarar för viktminskningsenheten verkar vara en looseravdelning. Kanske man skulle kunna skicka enheten på någon utbildning, förverkliga sig själv kurs....men herre gud vad jag svamlar.....



Du - husmorsgrejen var inte å leka med! Impad är jag och vet att jag borde göra samma sak, kanske när jag blir ledig...



Hu, hu, hu...du jag grina när jag läste dina rader om lillkillen, och så läste jag om dina tårar och ditt skratt och då började jag också skrattgrina...ja herre gud, jag har ju typ åldern inne....oj, oj, men jag har varit blödig i hela livet, så övergångsåldern fanns liksom redan från begynnelsen...det började redan på High Chaparals tid (typ strax efter dinosariernas utrotats...) kommer fortfarande ihåg bilderna på dom söta indianungarna som alltid råkade illa ut...för att inte tala om Lassie - den var ju störtomjölig att inte storböla åt!!!



ha, ha, ha, nog för att kanotmaraton är långt men 5000 mil........ det är 4000 mil runt ekvatorn - men okidok, ska fundera på att anta utmaningen, för då jäklar ska väl även jag dra en 38:a i storlek :)



schyssta fransar, ska nog göra detsamma så man blir lite pigg i ögat även på semester'n!



vi hörs!

2008-06-12 @ 22:54:44
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: jag igen!

å du, tack för dom snälla orden på bloggen! Men visst var den bra den där med Ferdinand, den bara kom liksom....kan det vara för att man är en bildtänkare :) Jag ska verkligen försöka vara ett real fan av Ferdis. Andra veckan slår vi läger i stugan, jag, Marit, Agge och Maja - alla 4 syrrorna med kidsen. Då ska vi götta oss! Sen du - blir det fart på tanten, för då ska vi slå runt i Götet och sjunga Born in the USA så det dånar - Springsteen here we come!

2008-06-12 @ 22:59:49
Postat av: Jenny

Åh fy fasiken stackars mamma å barn!! :-O Hade jag varit den mamman hade jag slitit ut lokföraren och klått honom gul å blå å sen sett till att han slutat jobba som lokförare... Fy fasiken, dina tårar var helt legitima! Kram på dig

2008-06-13 @ 18:14:51
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Jessan

fy vilken hemsk händelse alltså,,jag förstår att d kkom tårar,,,uschannamej!

men du,,du blev väldigt snygg nu när du färga,,,alltså du e alltid snygg o d vet du men,,lite extra du vet;)

pusss

2008-06-23 @ 19:00:40
URL: http://missjezzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0