En alldeles.... alldeles underbar dag!

Idag har jag haft en sån här dag, som man vill ha jämt! Den har varit nästintill PERFEKT! Jag ska illustrera den mest i bilder, för bilder säger ju mer än tusen ord, inte sant? =)

Började dagen med att äta en god frukost naturligtvis. Ni vet väl att frukosten är dagens viktigaste mål? *nickar gillande* Sen blev det en snabb dusch, för att sedan brassa iväg med bilen till Ylva för att hämta upp henne. Sen drog vi iväg till Hafstens camping och hyrde kajak. 

             

På den sista bilden så kan ni se ett litet huvud sticka upp ur vattnet. Det var en av de två sälar som gav oss ett perfekt avslut på kajakpaddlingen. Dom var jättenyfikna och dök upp och kikade på oss hela tiden. Vid ett tillfälle var en av dom ganska nära min kajak men jag var inte snabb nog med kameran, tyvärr....  Men vi blev glada av deras sällskap i alla fall!

Efter paddlingen var vi vrålhungriga så vi brummade in till stan igen och gick till Kaktus och käkade mat. Jag åt en smarrig räksallad och drack en islatte till efterrätt! Burp! 

 
   
Efter maten svischade vi förbi, först Ylvas och sen min lägenhet för att hämta upp badgrejer. Sen drog vi iväg till Mollön för att bada och det var minsann vad vi gjorde. Vi hade med oss våra snorklar och jag blev överväldigad över vilken fin snorkling det var där. Som att snorkla i ett akvarium! Ville aldrig gå upp, ville bara fortsätta glo på alla dessa krabbor, fiskar, sjöstjärnor och musslor som finns där...  Till slut blev det så kallt så jag låg på ytan och hoppade upp och ner pga hackande tänder så då blev jag tvungen att gå upp och sola lite emellan... Stackars mig verkligen... Hahaha!

När kvällen kom skjutsade jag hem Ylva och så åkte jag hem och duschade och gjorde mig i ordning. Sen var det dags att hoppa upp på cykeln och susa iväg ner till stan igen. (Mer och mer älskar jag Uddevalla för närheten till allt! Annsos anm.) Där träffade jag Ylva igen nere vid Kampenhof och så traskade vi till en uteservering där vi satte oss och tog ett glas cider/öl och åt lite vitlöksbröd. Vi var dock rätt trötta och sega efter en lång dag i solen så efter ett par timmar skiljdes vi åt och trampade hemåt igen. TACK för en helt underbar dag, raring Ylva!!

  Nu är det dags för denna trött-fis att gå och sova snart så hon orkar jobbar imorgon! Sov så gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka härliga bilder, det ser inte ut att ha gått nån nöd på er alls :-) Kram på dig

2008-06-06 @ 23:18:33
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Jessan

åhh vilka mysiga bilder!! det är ju så tokroligt att paddla alltså!! skulle jag vilja göra en gång till i mitt liv!!

saknar dej min fis!!

puss

2008-06-09 @ 23:08:29
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: anneli

vilken härlig dag! och så härliga bilder. Kan man mer önska när den dessutom var perfekt!! Så trevligt det låter att susa ner på stan och ta en öl med en polare, det kan jag vara lite avis på, men man kan ju inte få allt....Paddla med sälar! Whohooo! Du som verkar gilla utmaningar, vad sägs om att vara med i Kanotmaraton i Bengtsfors i augusti, en riktig folkfest som slutar med den Kräftskivan! Gå in på Bengtsfors hemsida och kolla...

2008-06-11 @ 23:45:31
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0