Wow!

Två inlägg på två dagar, kan det bli så mycket bättre? Hahaha!

Jag hann inte dyka ner i soffan i måndags för jag fick ett desperat rop på hjälp från Ylva om att jag måste förstärka festkomitténs bollträning, vilket var basket och självklart kastade jag på mig mjukisbrallor och cyklade iväg till undsättning. Det var jätteskoj! Jag gillar verkligen min klubb, så många sköna människor. Efter en svettig kväll bar det iväg hem och rakt in i duschen och senare i säng.

Idag har jag haft en till fin dag. Efter att ha käkat en sen frukost så fick jag för mig att jag skulle åka ut till Hannas i hamnen, en sportaffär i Grundsund, som bara har öppet under sommaren. Visste att Klara skulle vara på stugan men inte hur länge, så jag slängde iväg ett sms till henne och sa att om hon är kvar så fick hon gärna hänga med. Hon ringde och sa att det ville hon gärna, men att hon var i Henån, så jag brummade iväg dit och hämtade upp henne. Sen tog vi en mysig tur via Ellös, färjan över till Flatön, körde förbi Handelsmans Flink och Taubes gamla hus, en färja till och sen kom vi ut till Dragsmark. Därifrån var det raka vägen till Grundsund. Vid det laget var jag så kissnödig så jag kunde knappt gå, hahaha! Vi gick till Smultron och Tång och där åt vi en underbart god räkmacka och babblade en massa. Mätta och belåtna spatserade vi iväg till Hannas och flanerade runt i dom två affärerna. Hittade ingen jacka som jag desperat kände att jag måste ha, men däremot hittade jag äntligen en sk palestina schal! Wiiiiiie! Äntligen! Som jag har letat! Blev jättenöjd och jag ÄLSKAR den redan. Sen körde jag hem henne till stugan i Eriksberg och fortsatte min resa hem. Tack Klara för en jättemysig dag! 

  Detta är Klara, men bilden är tagen för ett par somrar sen när vi var ut och paddlade 

  Här var vi idag

  Och sådana här roliga skyltar har dom där! Fniss

Nu har jag gottat mig med en gammal klassiker film, Hajen 3. Haha! Hur roligt som helst en tisdagskväll! =) Imorgon är det ett besök hos optikern som gäller, tror att jag har fått sämre syn. Upp till bevis imorgon då! =) Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Herrejösses va fint ni har det där omkring, blir lite avis!! Massor med kramar till dig din palestina-tok hahaha

2008-07-16 @ 08:51:52
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: anneli

Återkommer, hinner inte gå bloggrundan, men ville bara titta in och säga hej! Du har en utmärkelse hos mig!!!!

2008-07-18 @ 13:15:36
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: anneli

Men du - vilken härlig tur! Pratar vi utanför Orust typ nu eller vart håller vi hus? Vi har varit till Åstol med Marit och Pelle några gånger och det är ju mysfaktor 100 på dessa små öar. Men Hajen 3....urk...har traumatiska minnen fortfarande från 1:an...

2008-07-20 @ 16:27:16
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0