Visst är det härligt med sommarväder, inte sant?

En dag till har passerat i all hast. Det är så himla skönt att vara ledig, längtar inte det minsta till jobbet. Kan inte fatta att det redan har gått nästan 2,5 vecka. Tiden bara rusar iväg!

Vill bara börja med att TACKA alla er som har kommenterat mitt senaste inlägg! Det är så himla skoj! Mycket roligare att blogga när det ramlar in lite kommentarer! Tack än en gång! *glaaaad*

Det har varit en lugn och skön dag. Vaknade kl 10 och åt frukost. Sen drog jag till Torp för att köpa lite blommor. När jag var hemma hos mamma så hade alla mina blommor på balkongen dött; dom hängde som små gula snören i sina krukor när jag kom hem igen. En balkong utan blommor är ju som en sommar utan sol. Ja, ni förstår poängen, det går ju men det är inte lika roligt... =) Så idag har jag planterat silverek och krysantemum (heter det så? Annars kan vi ta det på engelska för såhär stod det på krukan; Chrysantemum or Garden Mums, hihi). Det blev riktigt höstfint. Hittade dessutom ett par fina ljus hemma hos mamma. Dom hade jag fått av min lillasyster till julklapp men dom fick inte plats i väskan eftersom jag flög. Nu pryder dom mitt bord på balkongen! Ska bara hitta nån glasgrej att förvara dom i, så att inte vinden blåser ut dom när jag tänder dom.

  Höstfina blommor

  Myspys i höstmörkret

Idag lagade jag ordentlig mat för första gången sen jag kom hem igen. Har ju legat som en däckad sjöman några dagar och levt på mackor och yoghurt men idag slog jag till med fiskpinnar och ris. Mums! =) När maten hade satt sig och jag degat i soffan ett tag, så kände jag att jag måste verkligen komma mig ut på en promenad idag. Det får regna hur mycket det vill! Frisk luft är nyttigt för alla, inklusive snoriga soffpotatisar! Sagt och gjort, det duggregnade lite när jag gick hemifrån så jag tog min vanliga jacka bara, men klädde mig varmt under, sen knallade jag iväg. När jag kommit halvvägs på rundan, tilltog regnet mer och mer. När jag nästan var hemma stod det som spön i backen! Synd att jag har glömt att impregnera min jacka, haha! För att dock se det positiva i det hela så får jag hålla med min mycket kloka bloggväninna, Anneli, att regnet gör huden len och fin! =)

  Len som en bäbisstjärt =)

Efter den något blöta promenaden blev det en halvtimme i ett värmande solarium! Mmmmm, så skönt! Sen var jag lite huslig och diskade, frös ner en mängd med välgörande svartvinbärssaft som min lilla mamma hade gjort till mig och sen hoppade jag in i duschen.

Kvällen började jag med att sätta mig ner och fundera lite. Har kommit till slutsatsen att jag måste skippa Rescue kursen i dykningen i höst, det blir lite väl dyrt. Har ju trots allt tagit två kurser redan. Istället skjuter jag fram den till nästa sommar/höst så att jag har en ny kurs att se fram emot. Imorgon ska jag beställa tid för klippning och eventuellt ta en sväng förbi Studievägledaren om hälsan tillåter. Ska försöka pricka in ett besök hos min lilla gumma Lotta också när jag känner mig lite piggare. 
 
Har precis kollat på en film och nu är det dags att dricka upp min varma saft och gå och lägga mig. Måste bara först tacka Anneli för hennes fina ord om mig (och andra) i sin blogg för ett tag sen. Du är en riktig pärla! =) Dina fina ord värmde! Dina ord är precis min uppfattning om dig! Right back at you! ;-)

"www.annsos.blogg.se/

Denna pigga, tillsynes alltid glada och spralliga tjej, är alltid redo för nya utmaningar. Verkar ha depåer av energi att ta till!! Skriver med en stor portion humor och har ett stort hjärta!"

Sov got folkens! Inatt kommer jag att somna med ett leende på läpparna! =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hihi passade du på att sjunga lite i regnet oxå?? :-) Härligt med promenader, har inte blivit så mycket av den varan här på senaste... Vet inte när man ska hinna med! Kram på dig

2008-08-13 @ 08:50:31
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fy på sig! INTE höstfint!! Sensommarfint,tack!!!:)

Massa sommar kvar jue.....

2008-08-13 @ 22:54:42
Postat av: anneli

å tack vännen!! Du har ockå haft en bra dag och så fint det blev på balkongen! Jag plockar fram vaser och glasburkar och har ljus i på uteplatsen, det blir jättefint och lite budget...Du, jäklar vilken fin hy! Ja, hon var klok hon, min gamla tränare....Tror det var ett klokt beslut med kursen också. Det blir ju mörkare nu och sämre sikt. Tänk så kul att ha det att se framemot i stället! Krya på dig!!

2008-08-13 @ 23:45:14
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: soffie

Hoppas din dag varit bra!!

2008-08-16 @ 20:54:48
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas du får en mysig dag trots skitvädret som har anlänt.. :D

2008-08-17 @ 13:34:22
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0