Lördag kväll

Nu är det lördag kväll och det är länge sen jag har uppdaterat här. Tror att jag mest säger "Hej" och "Jag lever ännu", har dessvärre ingen större inspiration, fast jag väntar på den varje dag... =)

Det har verkligen inte hänt så mycket sen sist. Jobbar och sliter som vanligt. Just nu är vi inne i en väldigt jobbig period på jobbet, många mår dåligt och stämningen smittar självklart av sig. Vi ligger efter på alla avdelningar på jobbet känns det som, handläggningen svämmar över av ärenden, det är nästan konstant 30 på kö i telefonen, långa köer i kassan, strul med en massa saker som vi "på gräsrotsnivå" inte kan påverka själva. När man kommer hem är man som ett tomt skal, alldeles slutkörd. Förhoppningsvis börjar det lugna ner sig snart, vi borde komma in i en "lågsäsong" så småningom. *Hoppas, hoppas, hoppas*

  Trötta arbetare... =)

En rolig sak är att jag har träffat en ny bekantskap! Hon heter Monika och är min granne. Vi brukar alltid heja på varandra när vi träffas på gården men jag har aldrig pratat med henne. Häromdagen träffades vi ute på gården och blev och prata en stund och det visade sig att hon var jättetrevlig. Vi bestämde att jag skulle komma förbi nån dag och fika så när jag var ledig i tisdags så gjorde jag slag i saken och gick upp till henne för att kolla om hon ville hänga med ut och gå. Hon och hennes sambo har en härligt nyfiken schäfer så Monika, jag och vovven Kita tog oss en långpromenad. Det var riktigt roligt för hon är väldigt lättsam! Tack Monika för långpromenaden, det får vi göra om! Kul med nya bekantskaper!

Anneli, jag har tjuvstartat med NJ! Nu har jag gjort i ordning ett fint häfte där jag skriver upp allt jag äter och allt jag tränar, en liten "dagbok" så jag ska få en liten överblick. Har gått jättebra hittills, minus ett kilo på en vecka! =) *duttig jag* Haha! Nu får jag öka träningen också, för det är ju muskler jag vill åt. Vill börja jogga så nu har jag hittat en runda i skogen som jag får harva omkring i, tills jag orkar springa 5 varv utan att gå. Nu springer jag totalt 3,5 varv och går 1,5 varv så jag har en bra bit kvar men skam den som ger sig! Haha!

Nu ska jag faktiskt tända några ljus, fixa lite te och krypa upp i soffan och fån-glo på tv hela kvällen. Ska försöka komma mig i säng tidigt ikväll så att jag orkar upp till jobbet imorgon också.

Hoppas att ni alla får en riktigt härlig helg!


Kommentarer
Postat av: madde

Du är jätteduktig, klappa dig själv på axeln efter varje runda :) jag springer 05 för att jag är så morgonpigg och jag är van vid att gå ut då - tidigare så gick jag samma runda som jag nu springer så takterna sitter i ryggmärgen :) jag har katt oxå - älskar katter :)

2008-08-30 @ 20:49:54
URL: http://alskadehem.blogg.se/
Postat av: anneli

GRATTIS! Så härligt att komma igång. På min front går det inget vidare, den här veckan har det inte gått att klämma in någon motion alls och så detta med ryggen...ja, ja, bara att ta nya tag. Skönt för dig att du kommit igång, inte minst när det är så struligt på jobbet. Hoppas ni får det bättre snart, den där känslan tär på allt till slut. Så roligt med en ny kompis som dessutom är granne!! Ja, du sitter på jobbet nu då. Hur är vädret i Uddevalla? Här skulle det bli sol idag!??? Molnigt som attan är det.Hoppas det spricker upp i eftermiddag. Får ta mig en koll på yr.no Ha en bra dag!

2008-08-31 @ 08:56:54
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh duktiga du som jobbar å jobbar! Det är bra att slappa där emellan så du får inte träna ihjäl dig kära vän hihi Kramar!!

2008-08-31 @ 09:13:10
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: anneli

Värsta Marion??? hi, hi. Ja Gollums preschöööössspaj var verkligen god. Sonen 14 år poängterade det även idag! Måste vara gott betyg! Jasså, ni fick sitta inne och uggla idag...shit! Men då fick ni väl ordning på bygget :)tack för smicker om Lady Marmelade :)

2008-08-31 @ 22:22:44
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Jessan

åhh äntligen!! som ja väntat;)

stackare,,tycker riktigt synd om dej som ni har d på jobbet nu:( vet hur d känns! jag hoppas verkluigen att d lugnar ner sej snart,,,,!

men fasen va duktig du e me träning...hurrar o hoppar

puss på dej min goaste vän

2008-09-01 @ 11:31:13
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: madde

hur går det för dig?

2008-09-02 @ 19:14:57
URL: http://alskadehem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0