Kvällen innan

Ikväll är det sista kvällen av semestern och det känns naturligtvis hur tråkigt som helst. Kan inte fatta att jag redan har varit ledig i tre veckor! Tiden går som bekant fort när man har roligt, haha! Tack och lov brukar man komma in i vardagslunken rätt fort så vi får hoppas på det bästa, men visst kommer det att ta emot när klockan ringer kl 05:30 imorgon bitti. Hoppas jag inte försover mig! Haha! Arbetsdagen kommer dock att få ett härligt slut; jag ska nämligen och klippa mig då! =)

Vill även denna gång börja med att tacka för alla kommentarer, såååå roligt med lite feedback! =)

Det har inte hänt så stora saker sen sist jag bloggade. Är fortfarande lite förkyld och har en irriterande rethosta som mer påminner om någon sorts högfärdshosta än nåt annat. Grrrr! Jag har dock hållit mig till tankesättet att frisk luft ger en frisk kropp så jag har varit ut och gått eller småjoggat varje dag, så himla skönt att komma igång med träningen igen. Känner riktigt hur min förfallna kropp börjar vakna till liv igen, wiiiiieeee! Hela veckan har jag dessutom lagat en massa nyttig mat som jag har fryst in till matlådor så nu behöver jag inte ens stå och laga mat varje dag efter jobb! Det har blivit testlagning från sidan http://www.vegetariskt.com/ och där finns det en massa godsaker. Har gjort den afrikanska kikärtsgrytan, morotslasagnen och festlig grönsaksgratäng. Allt blev jättegott faktiskt. Dessutom har jag hittat ett mycket enkelt recept på frukostfrallor som tar bara 10 min i ugnen och inte kräver nån jäsning! Perfekt! Dessutom smakar dom gott-gotti-gott-gott! =)  Mitt nya liv - here I come!

Har varit ut och gått 1,5 timme idag, det var ju ett sånt himla skönt väder. Mulet men så friskt och fint.

  Delvis gick jag genom min favoritskog som jag verkligen älskar.

  Hälsade på fårskallarna i hagen

  Fårskallens efterlämningar =)

 Fick sällskap av rådjur (ursäkta den suddiga bilden)

Sen kom jag på den fantastiska idén att ta hem en stor påse med torkade löv. Jag vill gärna ge mina två innekatter lite doft- och känselstimulans så jag hällde ut allt i en bananlåda och lät dom hoppa, gräva och leka hur mycket dom ville. Efter att ha blivit tvungen att döda ett x antal spindlar, skalbaggar, tvestjärtar, myror etc så insåg jag att idén var kanske inte så briljant så jag slängde ner allt i påsen igen och bar ut det till sophuset. Nu har jag istället gjort en koja åt dom av bananlådan. Mycket intressant! =)  Detta är alltså mina två hjärtan:

    Ofelia chillar i soffan! Hahaha!

    Tindra hänger i soffan!

Nu har jag precis tagit ett varmt bubbelbad och läst lite böcker. Har precis läst klart Kay Pollaks "Att välja glädje" och delvis Mia Törnbloms "Självkänsla nu!". Måste säga att jag gillar Mias bok bättre eftersom hennes bok är fylld av praktiska exempel och inte bara tänk såhär eller gör såhär. Det är alltid lättare att ta till sig ett budskap om man har exempel att referera till. Dessutom försöker jag komma på vad en bok heter, så att jag kan reservera den på biblioteket. Oprah berättade om boken i sin show för ganska länge sen och det är en bok som handlar just om att ändra sitt tankesätt etc. Boken har fått stor genomslagskraft i USA och den är även omtalad här. Kan bara inte för mitt liv komma på vad boken heter! Vet du vilken jag menar???

Nu ska jag krypa upp i soffan tillsammans med en skål jordgubbar och apelsinklyftor och verkligen njuta av dom sista minuterna av min semester!

Kommentarer
Postat av: Nina

vet vad du menar :D



å tack så mkt :D

2008-08-17 @ 19:25:07
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha vilka sötisar du har :-) Men du, närbilden på fårbajset - luktade det inget?? Hahaha... Jag har varit på Kaj Pollacks föreläsning där han pratade om det han skrivit i boken. Mycket intressant men minns inte mycket idag... hahaha! Kram å lycka till på jobbet imorgon :-)

2008-08-17 @ 20:31:38
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Jessan

HAHAH VILKA SMÅFISAR DU HAR!!!,) DOM E JU FÖR GULLIGA!

MEN VA DUKTIG DU ÄR GUMMAN!! WOOOOW SÄGER JAG!!

VILL OXÅ VA DUKTIG!

JA E BARA FET O LAT

PUSS O LOVE

2008-08-17 @ 23:35:05
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kan boken vara "En ny jord" av Eckhart Tolle kanske?



Ha en bra förstadag på arbetet:) Har säkert inget att göra på själva "bokbytardagen" Fyndigt va? :))

2008-08-17 @ 23:48:02
Postat av: Mamma

Vilket friskt o skönt liv du lever! Jag borde ta efter. Ha en bra arbetsvecka min vän. Kram.

2008-08-18 @ 10:26:38
Postat av: Sofie

Hellöu, var hittade du receptet på frukostfrallorna? Vill gärna ha det... inte för att jag hinner baka, men jag håller drömmen vid liv :-)

2008-08-18 @ 13:49:49
Postat av: Becka

Va dom e roliga dom där katterna :D Ha det gött!

2008-08-20 @ 22:41:36
Postat av: madde

åh herregud vilka söta kissar du har :D

2008-08-29 @ 12:53:26
URL: http://alskadehem.blogg.se/
Postat av: Nat0

Haha vilken härlig roliga katter du verkar ha! Skönaste stilen på sista bilden! :D

2008-08-30 @ 20:29:55
URL: http://nat0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0