En urvriden disktrasa

Ungefär så känner jag mig efter första dagen på jobb. =) Sov jättedåligt eftersom jag var rädd att försova mig och när jag kom till jobbet så verkade det som om alla, som kom tillbaka från semestern, hade haft samma nattliga bekymmer. Vi kastades in i hetluften direkt eftersom det dessutom var tidtabellsskifte idag. Det har varit en oerhört hektisk dag och vi kände nog alla att det hade varit gott att vara ledig minst lika många veckor till! *fniss* Det var dock roligt att träffa alla goa jobbarkompisar igen även om vi inte direkt hann prata med varandra nåt idag. Välkommen tillbaka till vardagen! =)

Nåja, efter jobbet knallade jag iväg till Micke på Centrumklipparna och gjorde honom glatt överraskad när jag ville klippa min frisyr igen! Han blev jätteglad och lite chockad tror jag.. Hihi! Här är lite bilder på hur det blev:

  Ur en vinkel

  Ur en annan vinkel

Jag blev jättenöjd. Skönt att ha en frisyr igen och inte bara en hängade massa. Jessan, ser du att jag knallade iväg och köpte en likadan snygg tröja? =) Den är urläcker! =)

Sen gick jag till min optiker och beställde hem prover för brunfärgade linser så att jag kan testa hur dom sitter. Dom kommer väl om en vecka eller nåt.

Nu är jag hemma igen och ska leka en stund med mina guldklimpar som har fått vara ensamma hemma hela dagen. Tänkte dessutom passa på att ge receptet på dom goda frukostfrallorna här, eftersom det är flera som har efterfrågat det.

Frukostbröd (4 st)

1 dl dinkelmjöl fullkorn
1 dl dinkelmjöl/spelt
1 tsk bakpulver
1 msk hela linfrön
2 dl kesella lätt
2 ägg
1/2 tsk salt
Hela och krossade linfrön till garneringen

Blanda först ihop mjölsorterna med bakpulvret och tillsätt därefter övriga ingredienser. Rör ihop smeten väl, klicka ut och forma till fyra bullar på bakplåtspapper. Strö linfrön över bullarna och grädda i mitten av ugnen på 225 grader i ca 10-15 minuter.

Vassego! Det är hur gott som helst! Hoppas det ska smaka! Eftersom jag ville använda upp hela burken med Kesella (250 g) så gjorde jag 1,5 gånger satsen eftersom det blev 3 dl Kesella ungefär. Dessutom blandade jag hela linfrön och sesamfrön istället som garnering. Gott-gotti-gott-gott!

Nu ska Lillan baaaada! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Nina

ja exakt. man behöver verkligen utrymme ibland :D

2008-08-18 @ 18:59:00
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Jenny

ÅHHH va snygg du är i håret!! Verkligen superdupersnygg! Massor med kramar till dig som överlevde första arbetsdagen ;-) Kram

2008-08-18 @ 19:06:53
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Jessan

värsta snygga gommon miin!!!

jätteläckert ju!!!

2008-08-18 @ 20:03:14
URL: http://missjezzie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Alltid lika vacker...men nu mer än nånnsin:)

Tack för recept! Eftersom jag fått ny diagnos såhär i inskolningssemestern-

Gravt chokladberoende med inslag av skåpätning samt allmänt godisberoende som gradvis övergått i sockernojja.

Finns det hopp?

2008-08-18 @ 20:21:34
Postat av: anneli

Toppen!! Verkar vara ett bröd som t.o.m en usel bagare som mig borde klara av. Och gissa om familjen skulle bli kraftigt förvånade om dom fick nybakat bröd på morgonen....ska rusa ut i morgon och köpa ingredienser, tusen tack! Jösses vad du är nyttig och sund och såååå skitsnygg i nygamla (!) frissan!!!

2008-08-18 @ 22:52:04
URL: http://ww.nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Mamma

Så fin du blev min gulliga!

2008-08-21 @ 18:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0