Rensa i röran

Idag när jag slog upp mina blå och tittade ut så hade det kommit lite snö igen. Men suck! Kan inte vädermakten ge sig snart???? Det räcker faktiskt med snö nu. Behagar det inte komma under vintern så kan det ge fasen i att komma på våren också, tycker jag. Nåja, det smälte ju bort relativt fort och på eftermiddagen var redan allt borta. Vackert med snö, men onödigt på våren, som sagt.

 


Jag bestämde mig för att äntligen ta tag i mitt överfulla förråd nere i källaren. Tänkte att nu är det banne mig tid att börja rensa i röran. Nån timme senare bar jag ut en stor mängd gammal pappkartong, slängde mattor och annat dravvel. Nu är det så rent och fint därnere. Snacka om bra feng shui och starka friska energiflöden nu!

Hittade ett gammalt (eller ja, nytt egentligen) litet köksbord med två stolar som jag tänkte att jag ska lägga ut till försäljning. Det är ju bara använt en vinter och inget mer. Onödigt att det står och samlar damm i ett förråd. Eftersom jag fortfarande var i städ-tagen så fortsatte jag med garderoben i sovrummet. Slängde en massa gammalt skit som legat och drällt. Åh, vad rent det blir till slut. Gillar att slänga saker! =)

Eftersom jag ändå var småskitig tänkte jag att jag kunde tvätta bilen samtidigt. Sagt och gjort, in i bilen och gasa iväg till "Gör det själv-hallen" och så ägnade jag dryga 1,5 timmen till biltvätt och dammsugning. Så himla skönt att få det gjort, den stackars bilen har varit i behov av detta en längre tid. När jag kom hem tänkte jag att jag äntligen skulle ta mig tid att hänga upp förvaringsfickorna som legat i bilen i ca ett halvår. Så jag knallade in och hämtade skruvdragaren och gick ut igen och hoppade in i bagagen på bilen. Vroom, vroom, vroom så var det fixat på ca 10 min. Skiiiiiiitbra! Bara det att jag spelade musik samtidigt och precis innan jag var klar så började radion hacka och till slut dog den. Hmmm..... Kollade säkringen, testade igen. Ingenting. Tänkte att det kanske funkar om jag startar bilen. Vrider runt nyckeln, startmotorn drar inte runt, det hörs inte ett pip, NADA! Men vafffaaaan! Kollar på säkringarna igen men vågar inte röra nåt. Jag är ju inte direkt tekniskt begåvad när det gäller bilar så jag tänkte att det var bäst att låta bli. Skit också! Ska låsa bilen och gå in, fjärrlåset funkar inte, testar att låsa via centrallåset, det funkar inte. Får gå runt och låsa alla dörrar förhand. Grrrrrrr!

Tjurar rejält på bilen och inser att jag får äta middag så att blodsockret stiger lite så jag kan tänka igen. Efter middagen plingar Jocke Bilexpert på msn och är snäll och erbjuder sin support. Kan vara batteriet eller någon säkring. Har fått en massa smart-tips som jag ska testa imorgon. Håll tummarna för att jag inte klantar mig nu då, folkens! Tack Jocke för tipsen!

Eftersom det naturligtvis är jättesynd om mig nu när dagen tog en sån dålig vändning så blev jag tvungen att knalla iväg till affären och köpa både chips, dipp och en chokladbit. Ni förstår! Man måste ju offra sig i nöden... Hahahah! Fast det är ju faktiskt lördag också! Så nu tänker jag snaska onyttigheter till någon film! Jeeeej!

Ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men JÖSSES va du hållit igång min vän!! Oj så härligt med allt på en gång :-) Men otur med bilen då :-( Dumma, lycka till imorgon då *håller 17 tummar* hihihi...

2008-04-12 @ 21:30:47
URL: http://vitre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0