På en skala från 1-10...

.... hur har din dag varit? Min har väl varit en...... hmmm..... 7:a skulle jag tro. Lite sådär svenskt : lagom. Finns ordet lagom nånannastans än i norden? Vill man vara lagom? Vad ÄR lagom? Jag vill INTE vara lagom, som alla andra. Jag vill vara speciell, unik, one of a kind! Visst är det roligare? *flinar* Vill inte du det också? Det är väl mer spännande med original än massproduktion? Såg på 100 höjdare igår och där finns det gott om just original. Haha, dom är ju för roliga. Vilka ....hmmm.... intressanta människor det finns!

Nu kom jag visst bort från ämnet, men dagen har som sagt varit lagom. Är ledig ett par dagar nu och började dagen med att ta en långpromenad och sen en ljuvlig frukost. Sen har jag pysslat lite, planterat om och så. Mina solrosor och tomatplantor växer som ogräs så nu har jag valt ut några få som ska få växa sig stora och fina för att sedan planteras ut på balkongen. Har även planterat om mina smultronplantor som fortfarande är ganska små och ynkliga. Men det tar sig, som pyromanen sa.



I mitten hänger något ner från gardinstången i en ljusblå "låda". Däri finns en massa smultron och även 4 st tomatplantor. Detta har jag så finurligt hängt upp så att mina små älsklingar inte ska pilla bort planteringen. *Här passar det bra med ett imponerat sus bland läsaran, haha*

Detta är alltså dom små älsklingarna som är nyfikna på allt man gör.

   
 
Tindra busar och Ofelia njuter av "gräsmattan" på balkongen i fjol. Båda vilar middag efter maten.

Hur som helst, när jag var klar med planteringen så gick jag ut och kollade till bilen igen. Dubbelkollade alla säkringar för säkerhets skull. När det var gjort hade jag den stora turen att min snälla gårdsgranne kom ut och han undrade om jag hade fått ordning på bilen. Nja, till hälften kanske, fick jag medge. Batteriet var inköpt men inte utbytt. Vips så hade min granne bytt ut det också. Testade att starta och den spann som en katt! Jihoooooo! Nu är det bara att köra, köra fort som fan igen! =)

Det blev dags att göra i ordning lite käk och sen dra iväg på träning. Nu är det två veckor sen jag var på Taekwon don sist, eftersom jag har sträckt ryggen. Men idag kändes det bra så nu är det bara att köra på igen. Jeeeeej!

Nu ska jag titta på lite kartor och se om jag kan hitta nån rolig väg upp till Herrestads fjället. Tänkte att om det är fint väder imorgon så ska jag ta mig en vandring dit upp eller möjligtvis en cykeltur till Bjursjön och vidare upp mot Lane. Måste ju passa på att njuta av den vackra naturen som man har runt omkring sig. Ibland blir man lite "hemmablind" och glömmer hur bra man egentligen har det. 

Sen är det tv soffan som gäller en stund. Over and out.

Kommentarer
Postat av: anneli

Va härligt det låter med ett par lediga dagar. Känns som du haft en kanondag! Gröna fingrar har du också! Så fiffigt med svävande planteringslådan, jag hörde verkligen det impade suset, ha, ha, ha. Och så toppade du detta med batteribytet och träning - ja ja säger då det, känns som snudd på en 10:a om du frågar mig :0)

2008-04-15 @ 22:20:05
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se
Postat av: Jenny

Va mysigt att odla egna grönsaker! Ska nog köpa nån tomatplanta till balkongen i år, hade det för 2 år sen å de är både fina å luktar gott ;-) Kul att bilen äntligen funkar! Kram

2008-04-16 @ 08:34:43
URL: http://vitre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0