En fin dag

Nu sitter jag här och njuter av att vara sådär härligt mystrött. Dagen började kl 05.30 av att väckarklockan ringde. Testade så att snoozeknappen verkligen fungerade och den saken undersökte jag till kl 05.50 när jag insåg att nu börjar det bli bråttom. Kastade mig ur sängen och in i duschen, borstade tänderna, fixade håret, pluttade på maskara, gjorde mackor till morgonfikat, matade katterna, klappade katterna och sprang ut till bilen. Spöregn! *mutter mutter* Kommer till jobbet, blöt som en dränkt katt, rufsig i håret och rinnande maskara! Jihooo! Så tog en ny härlig jobbdag sin början! *flina*

Satt som störningssamordnare hela dagen och efter att ha lokaliserat några borttappade plånböcker, ett antal bortsprungna bussar, försökt hjälpa en dam som fått fel väska på bussen, luskat i ett klurigt faktura ärende, svarat på ett x antal kundmail etc så var klockan plötsligt 15.30 och det var dags för mig att gå hem. Och vem möter mig i dörren på väg hem? Jo, sooooolen! Jihooooo! Helt plötsligt spritter min kropp av energi och jag halvjoggar till bilen för att snabbt komma hem och byta kläder. Känner för att hälsa på alla männsikor jag möter på vägen till parkeringen men avstår. =) Eftersom jag har sträckt ryggen förra veckan så valde jag att vila från Taekwon don ännu idag, så att jag kan vara med på Malins mördarträning imorgon.. *fniss fniss* Däremot funkar det bra med promenader och det är nånting jag har utövat flitigt nu den senaste veckan. Det har blivit nästan två timmar varje dag nu och det blev det även idag. Det är så himla befriande med promenader. Det ger motion, frisk luft, solstrålar (eller för all del regndroppar som ju är så bra för hyn) och man får tid att rensa skallen från allt. Idag valde jag att gå bl.a. i min egen lilla trollskog. Kolla vad fint jag har det!

   


Bilderna är visserligen inte tagna idag men det var precis lika fint, med porlande vatten och fågelsång. Bara lite mindre löv i träden... =)

När jag kom hem luftade jag katterna på balkongen en stund, åt ett par varma mackor och tvättade kläder. Sen tappade jag upp ett varmt, löddrigt bad, tände några ljus i badrummet och kröp ner i värmen. Åååååååh, vad skönt det är att unna sig lite vardagslyx. Jag älskar mitt badkar.

Nu, när jag är hel och ren, känner jag för att poppa lite popcorn och krypa upp i soffan och titta på en thriller. Ja, det ska jag göra.

Sådana här måndagar kan jag lära mig att leva med.... *fniss*

Kommentarer
Postat av: anneli

VÄLKOMMEN TILLBAKA! Riktigt, riktigt roligt att kika in i din värld igen. Härlig måndag det blev! Jäkla tur det där med regnet och hyn - *gapskratt* Vilken promenadväg, förstår att du tar långa promenader där. Men heeej, två timmar per dag!!! tänk på en latmask som mig, som ställer klockan tidigt varje dag för att troligen gå en promenad innan frukost....undrar när det blir premiär :)
Bubblor på måndag - helt rätt! Ha en fortsatt trevlig kväll!!

2008-04-07 @ 22:24:29
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se
Postat av: Storsyrran

VÄLKOMMEN TILLBAKA! Jag har saknat ditt bloggande!:-)
Det blev ju en bra start på veckan fast det började med spöregn*flinar*. Vilken fin stig du får gå längs med,låter helmysigt!Skönt att få lufta huvudet!Men nog tar du långa promenader,ho ho,att du orkar..Då kände jag mig duktig som gick 1,5 h i söndags,o så går du 2 h per dag,he he;-)Du är jätteduktig! Ha det gott! Kramisar

2008-04-08 @ 18:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0