Det var den söndan

Så, nu har den söndagen passerat. Det blev inte mycket gjort denna dag, trots stora förhoppningar.

Igår hade jag som sagt en godisdag, men chipsen var inte så goda så dom hamnade fort i soppåsen. Men en riktigt bra kombination var chokladen och rödvin. Mmmmmm! Testa det nån gång! Herregud vad gott det var! =)

Idag började jag dagen med att ta sovmorgon, skönt att få sova ut lite. Fortsatte sedan förmiddagen med en låååång frukost i tv soffan. Så himla skönt att vara riktigt, riktigt lat nån gång då och då. Passade dessutom bra idag eftersom vädret var ganska kasst på förmiddagen. På eftermiddagen började det ljusna ordentligt och solen tittade fram lite grann så jag drog på mig ytterkläderna och gick ut till bilen. Kollade säkringarna, dom verkade ok. Provade starta bilen, ingenting. *suck* Det är alltså ingen som har smyg-lagat min bil under natten. Konstigt! =) Såg att en av mina gårdsgrannar var ute så jag gick och frågade honom om han hade startkablar och kunde tänka sig att hjälpa mig? Visst, inga problem sa han. Vi provade startkablar, utan resultat. Vi provade att knuffa igång bilen, utan resultat. Vi provade att dra igång bilen med hans bil, utan resultat. Blir till att byta bilbatteri, kunde han konstatera. F_N! Jag som hade tänkt åka över Munkedal till Lysekil så att batteriet hade haft tid att laddas upp. På samma gång hade jag tänkt hämta ut min dykbok från Oxygene. Besvikelsen blev stor när jag inser att det inte kommer att bli så. Men Ok, sagt och gjort, åkte iväg med bussen till Torp och Biltema. Köpte ett nytt bilbatteri och knallade iväg med den otympliga klumpen på 15 kg tillbaka till bussen och hem igen. När jag kom in, var mina armar 10 cm längre, jag var svettig och darrig i armarna. *suck* Inte världens gladaste flicka idag, kanske...  Men å andra sidan, nu är ju batteriet inköpt så nu ska jag bara hitta nån som visar mig hur jag ska byta det också.

Morgon; glad och full av förhoppningar och planer    
Eftermiddag; krossade förhoppningar och irritation 

På kvällen blev det riktigt fint väder så jag tog mig en riktig långpromenad och rensade huvudet från alla dumma tankar. Så nu är jag allt lite gladare igen. Har nu tittat på LA inc, vill ha en tatuering - NU -  Har bestämt mig för vad jag vill ha, nästan, så snart blir det verklighet! Jihooo!

Nu ska jag avsluta dagen i ett hett bad med bubblor, sen blir det till att bädda ner sig i sängen så småningom.  Natti natti, folkens!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Choklad ingår emellnåt i vinprovning om jag inte är ute å cyklar? Dumma batteri, men du kan nog läsa dig till hur du byter det om du har nån instruktionsbok på bilen? Lycka till än en gång :-) Kramar!!

2008-04-13 @ 21:09:58
URL: http://vitre.blogg.se
Postat av: anneli

Choklad och vin är en hit, verkligen. Jag har varit på en choklad och vinprovning - en upplevelse över det vanliga!! Men jösses tjejen - va' tålmodig du är!! Och att åka buss och köpa ett bilbatteri, tapperhetsmedalj är ord som klingar i mitt huvud!!! Jag hade fått sammanbrott upphöjt till 10 långt innan Biltemas skylt hägrat i horisonten...jag känner att jag får yrsel bara av tanken. Du var värd varenda bubbla ikväll och jag hoppas att du tog dig en omgång vin och choklad till!!!!!

2008-04-13 @ 22:48:58
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0